معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: واکسیناسیون هفت هزار و ۴۰۰ زائر حج تمتع در قالب افزون بر ۵۰ کاروان در این استان توسط هلال احمر حال انجام است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محسن امینی هرندی، روز سه شنبه اظهارداشت: نیمی از این رقم را زائران شهر اصفهان […]

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: واکسیناسیون هفت هزار و ۴۰۰ زائر حج تمتع در قالب افزون بر ۵۰ کاروان در این استان توسط هلال احمر حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محسن امینی هرندی، روز سه شنبه اظهارداشت: نیمی از این رقم را زائران شهر اصفهان و اطراف آن تشکیل می‌دهند و بقیه مربوط به زائران شهرستان‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه هزینه واکسیناسیون برای هر یک از زائران ۶۰۰ هزار تومان و بر عهده خودشان است، تصریح کرد: دریافت واکسن مننژیت برای هر یک از آنان اجباری و دریافت واکسن آنفولانزا با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار تومان اختیاریست.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: از طرفی نوعی از واکسن مربوط به عفونت و بیماری‌های تنفسی نیز وجود دارد که تزریق آن داوطلبانه است.

امینی درباره واکسن کووید-۱۹ نیز خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام کشور عربستان، زائران باید دست کم ۲ دُز واکسن کووید-۱۹ از هر یک یا مجموعی از آسترازنکا، سینوفارم، اسپوتنیک، فایزر و بهارات هند را زده باشند.

وی افزود: زائرانی که واکسن ایرانی زده باشند باید دست کم ۲ دوز واکسن سینوفارم نیز دریافت کنند تا مشکلی برای حضور در حج نداشته باشند.