لزوم عملیاتی‌شدن وعده‌های رئیس‌جمهور در قبال مردم اصفهان امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم عملیاتی و اجراشدن مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان تصریح کرد: مسئله دیگر این است که رئیس‌جمهور به اصفهان آمدند و وعده‌هایی داده و تصویب شد، لذا باید این وعده‌ها اجرا شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله […]

لزوم عملیاتی‌شدن وعده‌های رئیس‌جمهور در قبال مردم اصفهان

امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم عملیاتی و اجراشدن مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان تصریح کرد: مسئله دیگر این است که رئیس‌جمهور به اصفهان آمدند و وعده‌هایی داده و تصویب شد، لذا باید این وعده‌ها اجرا شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به نقش و تأثیر اصفهان اظهار کرد: تقاضای ما این است که بیشتر به اصفهان سفر کنید، چرا که اصفهان در تقدیم شهید و جانباز و حتی در سایر فعالیت‌ها یک‌دهم کشور است و مردم اصفهان توقعی ندارند و توقع اصلی آنها آب است.

وی افزود: مردم اصفهان اهل کار هستند و می‌توانند به‌اندازه نیمی از کشور مواد غذایی خود را تأمین کنند؛ اما آب می‌خواهند، البته این مسئله، زمان می‌برد و درعین‌حال نیاز به مساعدت قوی دارد و باید به مرحله عمل برسد، این یکی از خواسته‌ها از همه دولت‌ها بوده و اگر مسئله آب اصفهان حل شود، بقیه مسائل نیز حل خواهد شد.

امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم عملیاتی و اجراشدن مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان تصریح کرد: مسئله دیگر این است که رئیس‌جمهور به اصفهان آمدند و وعده‌هایی داده و تصویب شد، لذا باید این وعده‌ها اجرا شود.

وی اضافه کرد: دولت باید در مسائل مختلف ابتدا اولویت‌ها را در نظر بگیرد و باید به دنبال انجام کار مردم باشیم و آنچه که سبب نارضایتی مردم است را برطرف کنیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد وعده‌دادن و انجام نشدن وعده‌ها را سبب خدشه بر وجهه دولت و رئیس‌جمهور عنوان کرد و ادامه داد: پولی که در اختیار دولت است حاصل نفت و مالیات بوده و با آن نمی‌توان همه کارها را انجام داد، لذا باید ابتدا اولویت‌ها را در نظر بگیریم و به‌ویژه در مسائل مالی که وعده می‌دهند و تصویب می‌کنند، عملی‌نشدن آن برای دولت و رئیس‌جمهور خوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله چند اشتباه در پی دارد، در ابتدا این که بر مبنای قولی که دولت داده برخی افراد کار خود را توسعه دادند و اکنون به تصور این که پول به دست آنها می‌رسد برای ادامه کار دچار مشکل شده‌اند، لذا زمانی که مسئله‌ای تصویب شد باید عمل شود.

در این دیدار محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور به برخی از اقدامات توسعه‌ای دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: در دولت و کلان کشور، اتفاقات خوب زیادی در حال انجام است و مقدار آن زیاد بوده به‌طوری‌که حتی فرصت اطلاع‌رسانی آن نمی‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضعف رسانه‌ای دولت در اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده گفت: رهبر انقلاب در بیانات خود چهار مرتبه درباره رسانه به دولت تذکر دادند و این نقطه‌ضعف در کارنامه ما وجود دارد که کارهای انجام شده به‌خوبی گفته نمی‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم چنین به تغییرات صنعت نفت نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه نفت نیز اتفاقات خوبی افتاده است و بیش از ۳/۳ میلیون بشکه در روز تولید می می‌شود که ۸/۱ آن به مصرف داخلی می‌رسد و بقیه صادر می‌شود ازاین‌جهت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بازار دیگر متقاضی دارد به این معنا که مانع اول را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: با همه مشکلاتی که در بخش مسکن داشتیم، در حال حاضر احداث یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی شروع شده و در مجموع در کشور برای بیش از چهار میلیون مسکن، زمین آماده شده است و نزدیک به ۶ ماه است که نرخ تورم مسکن رو به نزول بوده و ماه گذشته این نرخ به منفی ۲/۲ درصد رسید که اتفاق خوبی است.

منصوری هم چنین به توسعه و افزایش تولید برق در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ هزار مگاوات در کشوربرق تولید می‌شود که نزدیک به ۸ هزار مگاوات آن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است و طی دو روز اخیر نیز تفاهم‌نامه تولید ۴ هزار مگاوات از نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر منعقد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اصفهان به‌خصوص مسئله آب پرداخت و افزود: در خصوص اصفهان، مواردی مربوط به مصوبات سفر بوده است، در حوزه عمرانی تاکنون پنج هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار کرده‌ایم و البته قدری از برنامه عقب هستیم که بخشی به شرایط اقتصادی سال جاری باز می‌گردد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اصفهان را در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیشتاز عنوان کرد و ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها، اصفهان موتور محرک کشور است و در این استان چند اولویت بیشتر نداریم که در وهله اول مسئله آب بوده که اگر بتوانیم آن را به نقطه‌ای برسانیم مردم قبول می‌کنند که دولت کار خود را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آب، آب انتقال‌یافته از خلیج‌فارس، فشار را از سفره‌های آب اصفهان کم می‌کند و علاوه‌برآن پروژه کوهرنگ سه نیز باقوت در حال پیگیری و انجام است و با برطرف‌شدن مسئله آب و هم چنین انجام پروژه قطار سریع‌السیر اتفاقات خوبی در اصفهان رقم می‌خورد و سبب آرامش مردم می‌شود.