هزار و ۵۰۰ صلح یار در استان کردستان زمینه ساز کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری هستند حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان قروه اظهار داشت : در گام دوم انقلاب اسلامی مدیر یا کارمند شاغل در دستگاه قضایی باید بصورت جهادی فعالیت کند چرا […]


هزار و ۵۰۰ صلح یار در استان کردستان زمینه ساز کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری هستند


حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان قروه اظهار داشت : در گام دوم انقلاب اسلامی مدیر یا کارمند شاغل در دستگاه قضایی باید بصورت جهادی فعالیت کند چرا که اعتقاد راسخ داریم که ایجاد تحول تنها به این شکل میسر است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام حسینی در معیت اعضای شورای معاونین دادگستری استان ضمن بازدید از حوزه قضایی قروه ، در دیدار با رئیس دادگستری ، دادستان ، قضات و کارکنان دادگستری شهرستان قروه اظهار داشت : هفته وحدت، یادآور میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به دلیل وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف آن ستوده الهی بود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به تاکید ویژه ریاست معظم قوه قضاییه بر اجرایی شدن برنامه عملیاتی در سال جاری ، تصریح کرد : نتیجه اجرای عدالت در جامعه ، ایجاد رضایتمندی و اعتمادسازی است.
وی نرخ ابلاغ الکترونیک دادگستری قروه را ۹۵ درصد ذکر کرد و افزود : قضات شعب اجرای احکام در استان باید با صدور احکام مجازاتهای جایگزین حبس با محوریت خدمات عمومی رایگان در جهت اجرای برنامه عملیاتی قوه قضاییه گام بردارند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : مهمترین اصل در مدیریت ، تعامل و هم افزایی مدیر با مجموعه تحت تصدی خود است و اگر این رابطه به شکل صحیح پیش برود کارها به نحو احسن پیش می رود .
وی با اشاره به وجود ۱ هزار و ۵۰۰ صلح یار در استان کردستان ، افزود : استفاده از ظرفیت این افراد که عمدتا از ماموستاها ، متنفذین و علمای دینی و مذهبی استان هستند زمینه ساز کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری است و خوشبختانه از لحاظ وجود این تعداد صلح یار ، استان کردستان رتبه ممتازی در کشور دارد و باید از ظرفیت این افراد در کاهش جرایم در جامعه استفاده بهینه برده شود .
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت : در گام دوم انقلاب اسلامی مدیر یا کارمند شاغل در دستگاه قضایی باید بصورت جهادی فعالیت کند چرا که اعتقاد راسخ داریم که ایجاد تحول تنها به این شکل میسر است.
شایان ذکر است که حجت الاسلام حسینی در برنامه بازدید از حوزه قضایی قروه با تعدادی از مردم این شهرستان بصورت چهره به چهره ملاقات نمود و درخواستهای قضایی و حقوقی آنها را مورد رسیدگی قرار داد و دستورات لازم را صادر کرد .
در ادامه این بازدید ، معاونین دادگستری استان به بررسی وضعیت امور تحت تصدی خود پرداختند و گزارش جمع بندی را به اطلاع رئیس کل دادگستری استان رساندند.

کویستان عبدالحکیمی