مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت:به طور میانگین هر خانوار در استان اصفهان بیش از دو خدمت مخابراتی را دریافت می‌کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اسماعیل قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۸۸ در استان اصفهان دومیلیون و چهارصد مشترک تلفن ثابت داشتیم و در حال حاضر بیش […]

مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت:به طور میانگین هر خانوار در استان اصفهان بیش از دو خدمت مخابراتی را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اسماعیل قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال ۸۸ در استان اصفهان دومیلیون و چهارصد مشترک تلفن ثابت داشتیم و در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خط تلفن ثابت در استان اصفهان وجود دارد.

وی در خصوص فیبر نوری در استان گفت: استان اصفهان در سرویس مبتنی بر فیبر نوری به یکی از استان‌های پیشران در کشور تبدیل شده است، و طی پنج سال آینده همه مشترکین تلفن ثابت به سرویس فیبر نوری مجهز خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش ۲ برابری شبکه فیبر نوری در استان، گفت: طی پنج سال گذشته توسعه فیبر نوری در اصفهان آغاز شده است و براساس تکالیف دولت تا سه سال آینده ۲۰ میلیون خانواده تحت پوشش قرار می گیرند.

قربانی بیان داشت: میانگین سرمایه گذاری برای پرت پرسرعت برای یک واحد مسکونی بین ۳ و نیم تا ۵ میلیون تومان است که به واسطه پراکندگی و تراکم جمعیت می باشد

وی در ارتباط با افزایش تعرفه تلفن ثابت بیان کرد: برای نگهداری خط، پرداختی مشترکان تلفن‌های ثابت در اصفهان ماهانه ۱۵ هزار تومان و در دیگر شهر‌های استان اصفهان ۱۰ هزار تومان در پرداختی‌های مشترکان از ابتدای شهریور ماه سال جاری اعمال شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حداقل هزینه تمام شده نگهداری خط تلفن ثابت در استان اصفهان به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزارتومان است، گفت: در حال حاضر با تجمیع سایر هزینه‌های پرداختی از سوی مشترکین حدود ۷۰ درصد آن تأمین می‌شود و برای نگهداری خطوط تلفن ثابت روستا فعلا هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان اضافه کرد: از ۹۳۱ روستا بیش از ۲۰ خانوار استان اصفهان، ۹۲۰ روستا خط تلفن ثابت دارند و بیشتر آن‌ها تحت پوشش تلفن همراه هستند.

به گفته این مقام مسئول هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن همراه و دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک تلفن ثابت در استان اصفهان هستند که بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تلفن همراه است.

قربانی با اشاره به در دستور العملی که از سوی ستاد تنظیم بازار با موافقت کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت ابلاغ شد، بیان کرد: مشترکین تلفن ثابت از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۱ با پرداخت فقط ۱۵ هزار تومان در اصفهان، از۳۳۳۳ دقیقه مکالمه شهری یا ۴۴۴ دقیقه مکالمه بین شهری و یا ۲۳۸ دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند شوند.

این مقام مسئول افزود: همچنین در سایر شهرستان های استان می توانند فقط با پرداخت ۱۰ هزار تومان از۲۶۶۶ دقیقه مکالمه شهری یا ۳۵۵ دقیقه مکالمه بین شهری و یا ۱۹۰ دقیقه مکالمه با تلفن همراه بهره مند شوند.