اوقاف کردستان با چهار موکب به زائران اربعین خدمات رسانی می کند اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با همکاری متولیان موقوفات، چهار موکب را به منظور پذیرایی از زائرین اربعین در شهرهای سنندج، مریوان، بیجار و مرز باشماق راه اندازی کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیرکل اوقاف […]

اوقاف کردستان با چهار موکب به زائران اربعین خدمات رسانی می کند

اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با همکاری متولیان موقوفات، چهار موکب را به منظور پذیرایی از زائرین اربعین در شهرهای سنندج، مریوان، بیجار و مرز باشماق راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: این موکب‌ها از محل نیات موقوفات مرتبط با نیت عزاداری ایام شهادت سید الشهدا امام حسین(ع) دایر شده و به مدت ۱۵ روز از زائران و عزاداران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

حجت الاسلام محمد کاروند با اشاره به اینکه یکی از این موکب ها در سنندج دایر شده است، گفت: موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت در خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه (میدان جهاد) آماده شده و فعالیت خود را از ۱۵ شهریور آغاز خواهد کرد.

وی یادآور شد: ۲ مورد از موکب ها در شهرستان مریوان راه اندازی شده که یکی در داخل شهر و یکی هم در مرز باشماق مستقر است، ضمن اینکه موکب داخل شهر مریوان علاوه بر پذیرایی، ظرفیت اسکان زائر را نیز دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه چهارمین موکب نیز در جاده خسرو آباد بیجار راه اندازی شده است، افزود: با اقدامات انجام شده موکب‌های دائر شده از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائرین اربعین حسینی خواهند بود.

به گفته وی پیش بینی می شود موکب‌های اوقاف و امور خیریه استان در این ایام به صورت متوسط روزانه حدود ۶ تا هفت هزار پرس غذای گرم و همچنین شربت و میان وعده بین زائران پخش کنند.

حجت الاسلام کاروند یادآور شد: در استان کردستان بعد از مساجد، بیشترین نیت واقفان خیر اندیش در وقف های خود مربوط به عزاداری و سوگوای ایام محرم و صفر است و این موکب ها نیز از محل همین نیات راه اندازی شده است.

راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نقاط مختلف کشور عراق به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.

زائران ایرانی مسیر ۸۰ کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلی را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر به تعداد یک هزار و ۴۵۲ ستون برای راهپیمایان پیش بینی شده که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در روز، مسیر نجف تا کربلا طی سه تا چهار روز طول می‌کشد.

کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲۹ شهر و هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان