روزنامه انگلیسی گاردین در گزارش تازه خود، از دیدارهای اعلام‌نشده رئیس‌ خزانه سلطنتی انگلیس با مقامات ارشد شرکت‌های نفتی عربستان سعودی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا،روزنامه گاردین گزارش داد که کواسی کوارتنگ، رئیس خزانه‌داری انگلیس در سفر ماه ژانویه خود به عربستان سعودی به عنوان وزیر تجارت انگلیس، […]

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارش تازه خود، از دیدارهای اعلام‌نشده رئیس‌ خزانه سلطنتی انگلیس با مقامات ارشد شرکت‌های نفتی عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا،روزنامه گاردین گزارش داد که کواسی کوارتنگ، رئیس خزانه‌داری انگلیس در سفر ماه ژانویه خود به عربستان سعودی به عنوان وزیر تجارت انگلیس، با سران شرکت‌های نفتی این کشور دیدار کرد.

اسنادی که با استفاده از قانون آزادی اطلاعات انگلیس به دست آمده، نشان می‌دهد که کوارتنگ در آن سفر دو روزه با مقامات ذیل دیدار اعلام‌نشده داشته است: مدیرعامل آرامکو (بزرگترین تولیدکننده نفت جهان)، مدیرعامل سابیک (چهارمین شرکت پتروشیمی جهان) و رئیس هلدینگ صنعتی افلنار.

این در حالیست که در گزارش وزارت کسب‌وکار، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس از این سفر، به این دیدارها اشاره‌ای نشده است. گرچه لزومی ندارد که دیدار با چهره‌های دولتی خارجی اعلام شود، اما ملاقات با مدیران تجاری باید اعلام شود.

این اسناد نشان می‌دهد که کوارتنگ در اقامت دو روزه خود در عربستان، از بالگردها، جت‌ها و فرودگاه‌های متعلق به شرکت نفتی آرامکو استفاده کرده است. این پروازها به این شرکت نفتی اجازه داده تا با کوارتنگ لابی کند، شخصی که در آن زمان مسئول سیاست انرژی انگلیس بود.