صدور بیش از ۲ هزار مجوز طرح صنعتی در کردستان/۲۳ هزار شغل تثبیت شد مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه تا کنون مجوز ۲ هزار و ۳۴ طرح صنعتی در استان صادر شده است،گفت:در حال حاضر مجوزهای صنعتی در کمتر از ۴۰ دقیقه صادر می شود و این نشان از تسهیل در […]

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه تا کنون مجوز ۲ هزار و ۳۴ طرح صنعتی در استان صادر شده است،گفت:در حال حاضر مجوزهای صنعتی در کمتر از ۴۰ دقیقه صادر می شود و این نشان از تسهیل در امر سرمایه گذاری استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛بختیار خلیقی در جلسه شورای هم خانواده صمت، گفت: در شهرستان ها توسط نهادهای توسعه ای شستا، ایمیدرو، کمیکو و تاسیکو خواستار سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت های آنها شده ایم و خوشبختانه شستا اخیرا در سقز برای طرح توسعه طلای کردستان ورود پیدا کرده است.
وی افزود:همچنین از ایمیدرو درخواست ورود به بحث سرمایه گذاری در استان را داشته ایم و با توجه به طرح تحول ۳ جانبه در استان و اجرای پرواز ژئوفیزیک دیواندره و طرح مطالعه شناختی، انتظار می رود ایمیدرو در محدوده های امید بخش ورود پیدا کند و معادن تازه کشف شده در قالب مزایده به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت کردستان اظهار کرد:نهضتی که در مجموعه صمت برای امر سرمایه گذاری راه افتاده بسیار خوب است و خوشبختانه بحث مجوز سرمایه گذاری لوازم خانگی در شهرستان سنندج با اشتغال زایی ۵۰۰ نفر صادر شده است.
خلیقی ادامه داد:در بحث صنعت نیز دوشنبه های تولید را داریم و در شهرستان ها مشکلات واحدهای تولیدی را از نزدیک مشاهده کرده و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به مباحث و مشکلات واحدهای تولیدی در بحث سرمایه گذاری، تسهیل و احیای واحدها و پرداخت وام ها ورود پیدا می کند.
وی یادآور شد:تثبیت ۲۳ هزار فرصت شغلی، دستاورد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است و خوشبختانه علیرغم  سیاست های انقباضی، بانک های عامل حمایت های لازم را در بحث پرداخت وام ۱۸ درصد از تولید کنندگان داشته است.
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت کردستان بیان کرد:در حوزه معدن یکی از استان های معدنی کشور هستیم که دارای ۱۸ گونه ماده معدنی است و از لحاظ تنوع بیشترین تنوع معدنی را در سطح کشور دارد، ذخیره قطعی این ۱۸ گونه ماده معدنی ۵۹۷ میلیون تن است.
خلیقی با توجه به نهضت شکل گرفته در امر اکتشافات مواد معدنی، گفت: با توجه به اکتشافات صورت گرفته به طبع ذخیره ها افزایش می یابد که فقط در شهرستان بیجار ۱۸۵ میلیون تن ذخیره قطعی آهن وجود دارد که به شرکت برسم لعل واگذار شده و در شهرستان قروه نیز ۲۳۰ میلیون تن ذخیره قطعی آهن داریم و این امر نشان از تحول در حوزه معدن است.
وی اظهار کرد:با توجه به اکتشافات صورت گرفته در روستای نارنجک قروه ذخیره قطعی طلا پیدا شده که ۴ برابر زرکوه است  و انتظار می رود شاهد تحول، توسعه و همچنین اشتغال زایی مناسبی در استان کردستان باشیم.
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت کردستان افزود: در حوزه تجارت،صادرات و ترانزیت گام های خوبی برداشته شده و انتظار می رود بحث تسهیلات و تامین ارز واحدهای صنعتی به جد پیگیری شود.