حمایت کمیته امداد از ۴۳ درصد از زنان سرپرست خانوار کردستانی مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در حال حاضر ۷۳ هزار خانوار کردستانی تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۲ هزار خانوار یعنی ۴۳ درصد زنان سرپرست خانوار هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی، مدیرکل […]

حمایت کمیته امداد از ۴۳ درصد از زنان سرپرست خانوار کردستانی

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: در حال حاضر ۷۳ هزار خانوار کردستانی تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۲ هزار خانوار یعنی ۴۳ درصد زنان سرپرست خانوار هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، ۲۷ دی‌ماه در نشست بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: هم اکنون  ۷۳ هزار خانوار کردستانی تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۲  هزار خانوار یعنی ۴۳ درصد این آمار زنان سرپرست خانوارهستند.

وی افزود: از این تعداد زن سرپرست خانوار ۹۰ درصد به دلیل فوت همسر، پنج درصد به دلیل مطلقه بودن و پنج درصد به دلیل زندانی شدن همسر، تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به خدمات برجسته‌ای که به همت کمیته امداد برای این بانوان صورت گرفته ، بیان کرد: خودکفایی از طریق اشتغال زایی برای این بانوان یکی از برنامه های کمیته امداد است.

وی افزود: کمیته امداد استان کردستان برای حمایت بیشتر از این بانوان پرداخت کمک هزینه بیمه تأمین اجتماعی آنان را برعهده گرفت و نزدیک به ۱۳هزار نفر از این تعداد به دلیل سابقه ۱۰ سال پرداخت بیمه هم اکنون بازنشسته شده‌اند.

طوسی افزود: برای ۱۸۰۰ نفر از زنان سرپست خانوار مبلغ پنج  میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان طی ۹ ماه گذشته امسال حق بیمه تأمین اجتماعی آنان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه امسال ۱۳۰۰ فقره جهیزیه به ارزش ۳۹ میلیارد تومان به نوعروسان تحت حمیات این نهاد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال کمیته امداد استان کردستان در سال جاری ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی است، افزود: در این زمینه ما در سال گذشته از بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استعدادسنجی انجام دادیم و امسال کار آموزش این خانوارها را براساس استعدادها انجام دادیم.

مدیرکل کمیته امداداستان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل برای ایجاد ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جذب شده است.

وی به طرح اکرام ایتام و محسنین درسطح استان اشاره کرد ویادآور شد: ما در حال حاضر ۹ هزار ایتام و محسنین را در استان داریم که موفق به جذب ۱۷ هزار حامی برای این تعداد شده‌ایم که مبلغ ۲۸ میلیارد تومان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز کرده‌اند.