دمیتری مدودف، رئیس جمهوری پیشین روسیه به اسرائیل هشدار داد در صورتی که به اوکراین سامانه تسلیحاتی پیشرفته تحویل دهد، روابط مسکو و تل‌آویو نابود خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صداوسیما فارس مدودف، در کانال تلگرامی خود در یادداشتی ضمن هشدار به اسرائیل، این اقدام تل‌آیو را «بسیار بی‌ملاحظه» خواند و تاکید […]

دمیتری مدودف، رئیس جمهوری پیشین روسیه به اسرائیل هشدار داد در صورتی که به اوکراین سامانه تسلیحاتی پیشرفته تحویل دهد، روابط مسکو و تل‌آویو نابود خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صداوسیما فارس مدودف، در کانال تلگرامی خود در یادداشتی ضمن هشدار به اسرائیل، این اقدام تل‌آیو را «بسیار بی‌ملاحظه» خواند و تاکید کرد که ارسال چنین تسلحیاتی برای اوکراین به معنای نابودی مناسبات میان روسیه و اسرائیل خواهد بود.
دولت اوکراین پیشتر از اسرائیل خواسته بود تا برای مقابله با روسیه سامانه‌های دفاع هوایی و همچنین سایر تسلیحات پیشرفته خود را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

هنوز مشخص نیست که مقام‌های اسرائیلی به صورت رسمی چه سیاستی را اتخاذ خواهند کرد چرا که از ابتدای حمله نظامی روسیه به اوکراین تلاش کردند ضمن همراهی نسبی با غرب در محکومیت مسکو، همچنان روابط خود را با کرملین نیز حفظ کنند و رویکردی میانه در این بحران اتخاذ نمایند.