کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین حسینی (ع) تشکیل جلسه داد دریایی در کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین حسینی(ع) گفت: کردستان و شهر مریوان به عنوان مسیر زوار اربعین حسینی(ع) تعیین شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در جلسه کمیته فرهنگی […]

کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین حسینی (ع) تشکیل جلسه داد

دریایی در کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین حسینی(ع) گفت: کردستان و شهر مریوان به عنوان مسیر زوار اربعین حسینی(ع) تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در جلسه کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین حسینی(ع) که با حضور شهرداران شهرهای مسیر حرکت زوار اربعین حسینی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: کردستان و شهر مریوان برای اولین بار به عنوان مسیر زوار اربعین حسینی(ع) تعیین شده است.

وی افزود: به منظور استقبال و آسان سازی سفر زوار به کربلای معلی از استان کردستان شهر مریوان، تدابیری با همکاری شهرداران شهرهای مسیر مذکور اندیشیده شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و تردد (خروج و ورود ) زائرین به کربلا معلی در مسیر مرز باشماق و استقرار مواکب در مسیرهای شهرستان های پیش روی زوار، اضافه کرد: علاوه بر نصب بنر با محتوای موضوعی ایام محرم و اربعین، استقرار مواکب فرهنگی و خدمات دهی در مسیر زوار به اقلیم کردستان عراق با همکاری و همراهی شهرداران و تعدادی از دستگاه های اجرایی و مرتبط استان ایجاد خواهد شد.

ایشان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری شهرداران شهرهای سنندج، سقز، مریوان و سروآباد که در مسیر حرکت زوار هستند، اذعان داشت: لازم است فضای بصری مسیر حرکت زوار اربعین حسینی(ع) با محتوای موضوعی این ایام مبارک و معنوی پوشش داده شود و تسهیلات لازم برای رفاه حال این عاشقان حسینی(ع) فراهم شود.

ایشان با اشاره به ارادات مردم استان کردستان به امام حسین(ع) و یاران با وفایش که در اشعار و نوشته های ادیبان و شاعران این خطه به خوبی نمایان است، عنوان کرد: بدون شک عبور زوار اربعین حسینی(ع) برای مردم کردستان علاوه بر بهره معنوی از جهات دیگر نیز منشاء خیر و برکات خواهد بود.