مرکز اسکان معتادان متجاهر سنندج بزودی تکمیل و آماده بهره برداری می شود شهردار سنندج گفت: عملیات اجرایی احداث مرکز اسکان معتادان متجاهردر سنندج در حال اجرا است و بزودی تکمیل و آماده بهره برداری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در جریان بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار […]

مرکز اسکان معتادان متجاهر سنندج بزودی تکمیل و آماده بهره برداری می شود

شهردار سنندج گفت: عملیات اجرایی احداث مرکز اسکان معتادان متجاهردر سنندج در حال اجرا است و بزودی تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سیدانور رشیدی در جریان بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ معتادین متجاهر در سنندج اظهار کرد: شهرداری سنندج در راستای مسوولیت اجتماعی ساماندهی معتادین متجاهر را در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر موضوع مکان‌یابی برای ساماندهی معتادین متجاهر در مرکز استان دنبال شد.

شهردار سنندج تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم مکان مناسب برای ساماندهی معتادین متجاهر انتخاب شد که این مکان ظرفیت ساماندهی ۴۵۰ معتاد متجاهر را دارد و تا کنون برای آماده‌سازی و تجهیز آن بیش از یک ۱٫۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با تاکید براینکه مکان نگهداری در سطح بسیار خوبی توسط شهرداری سنندج انجام گرفته و بعد از تکمیل تحویل بهزیستی داده می شود، افزود: مدیریت شهری گام اصلی را در بحث ساماندهی معتادین متجاهر برداشته است اما پیشبرد این مهم قطعا مستلزم همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط و آحاد مردم است.
وی به اهمیت دوران بازپروری و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال و بکار گیری این افراد بعد از درمان از موضوعات بسیار مهمی است که مانع از بازگشت دوباره آنها به دامان اعتیاد می‌شود و ما از آن غافل نیستیم.

شهردار سنندج افزود: در همین راستا و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای بازگشت این افراد به جامعه در جوار این مرکز، کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود.
رشیدی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای راه اندازی این مرکز توسط شهرداری سنندج در کنار همین مرکز ایجاد شده است، افزود: این افراد همزمان با روند درمان، مهارت‌های حرفه‌ای در رشته های مختلف با توجه به نیاز بازار کار را فرا می‌گیرند تابعد از بهبودی کامل جذب بازار کار شوند.
وی اضافه کرد: این محل براساس وعده ای که به استاندار داده ایم در زمان مقرر آماده بهره برداری می شود البته بخشی از ریزکاری ها را گذاشته ایم که توسط خود معتادینی که اسکان داده می شود انجام شود.
شهردار سنندج با بیان اینکه این مهم با هدف سرگرم شدن اسکان یافتگان در این محل انجام می شود، گفت: افراد به محض ورود به کمپ ۱۵ روز قرنطینه می شوند تا در صورت داشتن بیماری خاص به دیگران انتقال پیدا نکند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان