مهارت‌آموزی صنایع‌دستی در کردستان ارتقا می‌یابد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای استان، آموزش مهارت‌های حوزه صنایع‌دستی در کردستان ارتقا می‌یابد. یعقوب گویلیان در نشست با مدیرکل فنی ‌و حرفه‌ای استان اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید […]

مهارت‌آموزی صنایع‌دستی در کردستان ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای استان، آموزش مهارت‌های حوزه صنایع‌دستی در کردستان ارتقا می‌یابد.

یعقوب گویلیان در نشست با مدیرکل فنی ‌و حرفه‌ای استان اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید ضمن تولید و ترویج آثار ارزشمند هنری، به تربیت هنرمندان جدید و توانمندسازی صنعتگران این حوزه پرداخته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بر تعامل هرچه بیشتر دو مجموعه در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشست ارتقای توانمندی‌های علمی، مهارتی و شایستگی‌های شغلی در شاغلان و هنرجویان حوزه صنایع‌دستی و همکاری در برگزاری هرچه بهتر مسابقات ملی مهارت در استان است.

او عنوان کرد:امید است با استفاده از پتانسیل‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، شاهد شناسایی استعدادها و ارتقاء جایگاه واقعی این صنعت ارزشمند در استان باشیم.

مدیرکل فنی‌ وحرفه‌ای کردستان هم در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در منطقه، خواستار تعامل هرچه بیشتر هر دو اداره در راستای ارائه آموزش‌های مهارتی شد.

وکیلی با بیان اینکه آموزش یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش مهارت به نیروهای جوان وعلاقه‌مند است.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای کردستان یادآور شد: این مجموعه آمادگی دارد تا با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با برگزاری دوره‌ها و مسابقات مهارتی، نیاز‌های آموزشی علاقه‌مندان به صنایع‌دستی را برآورده کند و زمینه معرفی این هنر و اشتغال کارآموزان این حوزه را فراهم سازد.