روستای پوده، روستای دوستدار کتاب در کشور کتابخانه گنجینه بهار روستای پوده علاقمندان بسیاری را برای مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی جذب کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ مسئول کتابخانه گنجینه بهار روستای پوده با اشاره به اینکه با فعالیت‌هایی که در این کتابخانه صورت گرفته، این کتابخانه در کشور دیده شده و […]

روستای پوده، روستای دوستدار کتاب در کشور

کتابخانه گنجینه بهار روستای پوده علاقمندان بسیاری را برای مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ مسئول کتابخانه گنجینه بهار روستای پوده با اشاره به اینکه با فعالیت‌هایی که در این کتابخانه صورت گرفته، این کتابخانه در کشور دیده شده و چند سال متوالی در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب جزو ده روستای برتر در کشور شناخته شده است.

بنفشه نفیسی گفت: به سبب علاقه‌ای که فرزندم به کتاب و کتابخوانی داشت، با کمک همسرم به فکر ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در روستا افتادیم.

وی افزود: این کتابخانه سال ۱۳۸۷ با فضایی ۱۲ متری راه اندازی و به مرور گسترش دادیم به طوری که امروز این کتابخانه ۱۵ هزار جلد کتاب با ۳۰۰ عضو فعال دارد.

مسئول کتابخانه گنجینه بهار روستای پوده گفت: یکی از کار‌هایی مورد استقبال بچه‌ها، چهل تکه صنایع دستی و ادبیات بود که چهل هفته در کتابخانه هریک از قصه‌های ادبیات کهن برای بچه‌ها خوانده شده و سپس با حضور یک هنرمند یک کار صنایع دستی به بچه‌ها آموزش داده شد و یکی از تصویر‌های آن کتاب را با صنایع دستی درست کردند و در کتابخانه به عنوان کار بچه‌ها ثبت شد.