نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فعالیت بدنی، خستگی ناشی از کرونای طولانی‌مدت را به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آمار ارائه شده نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ باعث مرگ بیش از ۶.۸۸ میلیون نفر در سراسر جهان شده است. بسیاری از افراد تا هفته‌ها یا […]

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فعالیت بدنی، خستگی ناشی از کرونای طولانی‌مدت را به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آمار ارائه شده نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ باعث مرگ بیش از ۶.۸۸ میلیون نفر در سراسر جهان شده است. بسیاری از افراد تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبود یافتن از این بیماری، درگیر علائم مربوط به آن مانند خستگی، اختلالات خواب و مشکلات شناختی بودند. بنابراین محققان مطالعات زیادی در این زمینه انجام داده‌اند.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر فعالیت بدنی بر خستگی ناشی از کرونای طولانی‌مدت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۵۰۶ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند که ۱۳۸ نفر آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند؛ همه افراد شرکت‌کننده در مطالعه خستگی مداوم عضلانی را شش ماه پس از بیماری کووید -۱۹ تجربه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد علائم کرونای طولانی‌مدت افرادی که فعالیت بدنی متوسط یا زیادی داشته‌اند، زودتر از دیگران بهبود یافته است. برای نمونه فعالیت بدنی باعث شده است خستگی ناشی از این بیماری طولانی مدت به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، در صورتی که این کاهش در میان افراد کم تحرک مشاهده نشد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا اطلاعات بیشتری ارائه شود.

نتایج این مطالعه در مجله Diagnostics منتشر شده است