یک دیپلمات روس گفت: واشنگتن با ادامه حمایت های نظامی و اجیر کردن مزدور برای همراهی کی‌یف، درحقیقت یک جنگ نیابتی را علیه روسیه در خاک اوکراین به راه اندخته است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آلکسی پولیشوک (Aleksey Polischuk)، مدیر اداره دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت: […]

یک دیپلمات روس گفت: واشنگتن با ادامه حمایت های نظامی و اجیر کردن مزدور برای همراهی کی‌یف، درحقیقت یک جنگ نیابتی را علیه روسیه در خاک اوکراین به راه اندخته است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آلکسی پولیشوک (Aleksey Polischuk)، مدیر اداره دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت: آمریکا به اوکراین در اجیر کردن مزدوران خارجی کمک و آنها را در عملیات نظامی راهنمایی و حمایت می کند.

پولیشوک افزود: « واشنگتن متحدان خود (کشورهای اروپای غربی) را در این زمینه مشارکت داده و آنها را وادار می کند تا به اوکراین سلاح ارسال کنند».

این مقام وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن به ارسال سلاح های سنگین به رژیم کی یف ادامه می دهد، اظهار داشت: آمریکا داده های اطلاعاتی خود را از طریق چندین ماهواره نظامی و غیر نظامی در اختیار اوکراین قرار می دهد و با اجیر ساختن مزدوران خارجی و تعلیم و راهنمایی آنها در عملیات نظامی برای اوکراین کمک می کند، تمامی اینها نشانگر همدستی و مشارکت در این درگیری است، بسیاری حتی کارشناسان غربی بر این باورند که آمریکا یک جنگ نیابتی را علیه روسیه از طریق اوکراین به راه انداخته است.

به گفته این دیپلمات روسی، واشنگتن متحدان خود را در این فعالیت ها درگیر ساخته و آنها را به ارسال سلاح به اوکراین وا می دارد، فرانسه و آلمان درحال افزودن بر ابعاد کمک های تسلیحاتی و فنی خود به اوکراین هستند، انگلیس با بهره گرفتن مربیان نظامی از کشورهای لهستان، کانادا، نیوزیلند و دیگر کشورهای غربی اقدام به آموزش نظامی اتباع اوکراین کرده و اتحادیه اروپا قصد دارد مجموعه ای را برای ارائه کمک های نظامی به اوکراین ایجاد کند، اینها نشانه هایی از افزایش سطح مشارکت و همدستی مستقیم در این درگیری است.

به گزارش ایرنا، درحالی این مقام وزارت خارجه روسیه نسبت به مداخله مستقیم کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در جنگ اوکراین اشاره و از به راه انداختن یک جنگ نیابتی از سوی آمریکا علیه روسیه در خاک اوکراین سخن می گوید که ولادیمیر پوتین نسبت به مداخله مستقیم این کشورها هشدار داده و کارشناسان و حتی رهبران سیاسی جهان از جمله جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تهدید اتمی پوتین را درخصوص جنگ اوکراین جدی قملداد کرده اند.

روسیه پنج اسفند ۱۴۰۰ و به دنبال نادیده انگاشتن نگرانی های امنیتی خود از سوی کشورهای غربی از جمله آمریکا، به اوکراین حمله برد، دولت های غرب تاکنون راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای پایان دادن به این مناقشه را کنار گذارده و مسیر حمایت نظامی و روشن نگاه داشتن آتش این درگیری را دنبال کرده اند، امری که تحلیلگران و ناظران بین المللی نسبت به ادامه این خط مشی از سوی واشنگتن، هشدار می دهند.