از مدیریت مصرف انرژی در روزهای سرد سال تا اجبار به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید منتظری استاندار اصفهان در حاشیه نشست مدیریت بحران کشور با اشاره به صرفه جویی ۶۰۰ هزار مترمکعبی گاز اصفهانی ها در هر شبانه روز به تشریح پیگیری های مدیریت استان به منظور جلوگیری از استفاده نیروگاه شهید […]

از مدیریت مصرف انرژی در روزهای سرد سال تا اجبار به استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید منتظری

استاندار اصفهان در حاشیه نشست مدیریت بحران کشور با اشاره به صرفه جویی ۶۰۰ هزار مترمکعبی گاز اصفهانی ها در هر شبانه روز به تشریح پیگیری های مدیریت استان به منظور جلوگیری از استفاده نیروگاه شهید منتظری از سوخت مازوت پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز ۲۵ دی ماه جلسه مدیریت بحران کشور با حضور وزیر کشور و به صورت ویدیو کنفرانس با استانداران برگزار شد.
در حاشیه این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، با ارائه گزارشی از مدیریت مصرف انرژی در استان بیان کرد: مردم ما در استان در روزهای گذشته به دلیل برودت هوا، شرایط ویژه ای را تجربه کردند و برخی شب ها، شهرستان های غربی استان با دمای منفی ۲۷ درجه سردترین نقاط کشور معرفی شدند.
استاندار اصفهان شرایط استان را در حوزه گرمایشی و تامین انرژی، بسیار ویژه دانست و خاطرنشان کرد: اشتغال بسیاری از مردم استان به مباحث انرژی گره خورده و از طرفی باید همیاری کنیم تا مردم عزیز کشورمان در سایر نقاط دچار مشکل نشوند.
دکتر مرتضوی عنوان کرد: بدین منظور تلاش کردیم با راهکارهایی کاربردی مصرف انرژی را مدیریت کنیم.
وی افزود: در این راستا واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط با صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی همراهی و همکاری بسیار خوبی را از خود نشان دادند.
استاندار اصفهان اظهار کرد: در بخش های دیگر از جمله واحد‌های اداری و آموزشی نیز با غیرحضوری شدن آموزش و دورکاری ادارات توانستیم بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب در هر شبانه روز کاهش مصرف انرژی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: در استان اصفهان بالغ بر ۲۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف انرژی را در این ایام سرد سال داشتیم که از این رو کمال تشکر و قدردانی را از مردم و صنعت گران فهیم استان داریم.
استاندار اصفهان گفت: البته برخی واحد‌های صنعتی دچار محدودیت مصرف انرژی شدند از این رو از مدیران این مجموعه ها تقاضا کردیم تا با انجام عملیات تعمیرات به مدیریت مصرف انرژی کشور و استان کمک کنند.
دکتر مرتضوی از انجام ۱۸ هزار بازرسی در این حوزه خبر داد و گفت: این بازرسی ها در راستای تصمیماتی که در ۳۴ جلسه مدیریت بحران استانداری اصفهان گرفته و ابلاغ شد صورت گرفت تا دریابیم راهکارهای اندیشیده شده تا چه حد در مدیریت مصرف انرژی تاثیرگذار هستند و واحد‌های متخلف شناسایی و با آنها برخورد شود.
استاندار اصفهان متذکر شد: در این ایام توسط بازرسان شرکت گاز استان دو هزار ۶۰۰ اخطاریه صادر شد که ۳۷۰ مورد به دلیل عدم رعایت موازین ابلاغی با قطعی گاز مواجه شدند.
دکتر مرتضوی تشریح کرد: با استقبال خوبی که برخی از حوزه های اداری، فرهنگی، خانگی، مجتمع ها و… داشتند شرکت گاز استان توانست هفت هزار موتورخانه را در استان بهینه سازی کند که این اقدام کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی این بخش ها را سبب ساز شد.
وی اظهار کرد: تقاضا داریم همانند گذشته مردم استان با اتحاد و همدلی در مدیریت مصرف انرژی تلاش کنند تا با همبستگی دچار چالش در حوزه مصرف انرژی نشویم.
دکتر مرتضوی در خصوص مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری اصفهان، گفت: در فصل سرد سال باتوجه به پدیده وارونگی هوا و محدودیت هایی که در بحث سوخت گاز به وجود می آید برخی مجموعه ها مجبور می شوند از سوخت جایگزین مانند گازوئیل و مازوت استفاده کنند.