کارگروه توسعه مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان برگزار شد   مدیر کل کار کردستان در کارگروه توسعه مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که صبح امروز با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: اداره کل کار کردستان […]

کارگروه توسعه مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان برگزار شد

  مدیر کل کار کردستان در کارگروه توسعه مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که صبح امروز با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: اداره کل کار کردستان با تنوع کار فراوان و گستردگی حوزه های کاری، نزدیک به ۹۰ درصد جامعه را تحت پوشش قرار داده و اکثریت جامعه از خدمات این اداره کل بهره مند خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد پیشکاری با بیان اینکه ۲۲۰ هزار نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می کنند، اظهار داشت: با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

پیشکاری گفت: گستردگی خدمات ارائه شده در وزارت کار از یک طرف و انبوه مخاطبان این وزارتخانه که همه شهروندان را از بدو تولد تا پس از مرگ از طریق مستمری بازنشستگان و… تحت پوشش قرار می دهد باعث شده است این وزارتخانه یکی از وزارتخانه های مهم و حیاتی در کشور باشد.

مدیر کل کار کردستان در خصوص حوزه روابط کار با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود، اظهار داشت:  بازرسان کار در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحد های صنعتی، کارخانجات، ابنیه و… برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با اشاره به پرداخت حقوق به کارگرانی که بیکار شده اند در قالب بیمه بیکاری، به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی و مشاغل سخت و زیان آور پرداخت و گفت: خوشبختانه با اقدامات این اداره کل در سال گذشته هیچ کارگاه و واحد صنعتی که در اقتصاد استان تاثیر گذار باشد، تعطیل نشده است.

فرزاد پیشکاری با بیان اینکه در استان کردستان ۲۰۸۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال  بیش از ۱۷ هزار نفر را در استان فراهم نموده است، اظهار داشت: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی ها است.

پیشکاری جلوگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کار و تولید را از مهمترین وظایف اداره کل کار استان در حوزه فرهنگی اجتماعی خواند و با اشاره به مجموعه های فرهنگی ورزشی کارگران در استان، گفت: ۱۸ میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست محترم جمهور برای مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران بهاران سنندج و مریوان تخصیص داده شده و بزودی شاهد افتتاح استخر کارگران سنندج خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان گفت: هیچ اداره، ارگان و سازمانی به تنهایی متولی اشتغال نیست و ایجاد اشتغال در کشور به تلاش تمامی ادارات، ارگان ها و همچنین بخش خصوصی نیازمند است.

فرزاد پیشکاری با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران این اداره کل در خدمت رسانی به جامعه، خواستار توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به این اداره کل شد.

تشکیل ۸۶ خانه های بهداشت کارگری، راه اندازی و پشتیبانی از ۲۲ انجمن ورزشی کارگری، مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش و… از دیگر مواری بود که مدیر کل کار کردستان در این جلسه به آن اشاره کرد.

دکتر عطار معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات اداره کل کار کردستان در خدمت رسانی به جامعه مخاطب خود، اظهار داشت: سه موضوع اساسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که با زندگی، معاش و روحیه مردم سروکار دارد و این اداره کل به خوبی توانسته است در استان این موضوعات را پیگیری و رصد نموده و زمینه رضایتمندی جامعه را فراهم نماید.