جامعه علمی باید مرجع و گفتمان ساز باشد استاندار کردستان گفت: دانشگاهیان و فضای علمی باید هدایت‌گر و مرجعی برای جامعه باشند و جنبه‌های مسئولیت پذیری اجتماعی خود را تقویت کنند‌. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “اسماعیل زارعی کوشا” صبح روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه جاری در همایش استانی دانشگاه تراز انقلاب […]

جامعه علمی باید مرجع و گفتمان ساز باشد

استاندار کردستان گفت: دانشگاهیان و فضای علمی باید هدایت‌گر و مرجعی برای جامعه باشند و جنبه‌های مسئولیت پذیری اجتماعی خود را تقویت کنند‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “اسماعیل زارعی کوشا” صبح روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه جاری در همایش استانی دانشگاه تراز انقلاب که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از کلید واژه‌هایی که از طرف مقام معظم رهبری ابداع، مطرح و در جامعه به گفتمان تبدیل می‌شود با برخورد شعاری با این کلیدواژه ها در قالب پارچه نوشته، بنرها و سربرگ نامه‌های اداری در عمل مغفول واقع می‌شود.

وی افزود: جهاد تبیین که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است یکی از این کلیدواژه‌ها است که به عنوان یک فریضه از سوی رهبر جامعه برای آحاد مردم تعریف شده و به خوبی و درستی باید به آن پرداخته شود.
 

استاندار کردستان تاکید کرد:مقام معظم رهبری پایبندترین شخص به قانون از اولین روز آغاز حکومت جمهوری اسلامی تا کنون هستند.

استاندار کردستان با بیان اینکه قریب به ۲۰۰ اندیشکده در زمینه طراحی اغتشاشات سال گذشته در کشور در حوزه پژوهشی با کارهای بسیار دقیق  برنامه ریزی کرده بودند، افزود: امروز دشمنان ما بر اساس شناخت قبلی به این نتیجه رسیده‌اند که مانع نفوذ و عامل پیشرفت، جایگاه ولایت و رهبری است و آن را نشانه گرفته‌اند که این جایگاه را تضعیف و تخریب کنند و این مهم اولویت اول آنان است.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان و فضای علمی باید مرجعی برای جامعه باشند، افزود: این خسران بزرگی است که جامعه علمی ما از رسانه ضدانقلاب پیروی کند بلکه انتظار می رود جامعه علمی خود مروج سواد رسانه ای و هدایتگر جامعه باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه مسئولین فضای دانشگاهی ملزم به عمل در قبال مسئولیت و وظیفه خود هستند افزود: از فضای دانشگاهی انتظار داریم جامعه را به سوی پیشرفت و روشنفکری حقیقی، هدایت کنند.

زارعی کوشا تصریح کرد: اگر دانشگاهیان، هنرمندان، نخبگان، برگزیدگان و همه کسانی که دارای تریبون هستند در این کشور به جای هدایت جامعه به سمت رشد، دچار ارتجاع شوند، جامعه دچار عقب ماندگی خواهد شد.

استاندار کردستان بیان کرد: از ورود هدایتگرانه دانشگاه‌ها در راستای پیشرفت و توسعه استان، کاهش مشکلات اقتصادی و بهبود شرایط استقبال می‌کنیم.

زارعی کوشا با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در زمینه‌های اقتصادی و عمرانی در استان اظهار کرد: کردستان در شاخص ارتقای بودجه در سال ۱۴۰۱، بیست و چهارمین استان و هم اکنون ۱۰‌مین استان کشور است.

وی  به پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه راه‌آهن سنندج – همدان گریزی زد و گفت: این ابر پروژه بعد از ۱۷ سال عملیات ساخت آن  با ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشت اما در یک سال اخیر با عملیات جهادی پیشرفت فیزیکی این مگا پروژه با تخصیص یک هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار  به ۹۶ درصد پیشرفت رسیده است و به امید خداوند متعال تا پایان مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
 

کویستان عبدالحکیمی