در دیماه سال جاری به ۹۴۳ نفر حادثه دیده خدمات امدادی ارائه شد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر پیام جلالی گفت: از ۱ الی ۳۰ دیماه سال جاری، ۴۷ مورد حوادث به وقوع پیوست که ۴مورد برف و کولاک، ۳۴ مورد جاده ای، ۶ مورد کوهستان و ۳مورد خدمات حضوری […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر پیام جلالی گفت: از ۱ الی ۳۰ دیماه سال جاری، ۴۷ مورد حوادث به وقوع پیوست که ۴مورد برف و کولاک، ۳۴ مورد جاده ای، ۶ مورد کوهستان و ۳مورد خدمات حضوری می باشد.

دکتر جلالی افزود: در این مدت  توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان به ۹۳۹ نفر آسیب دیده امدادرسانی شد که از این تعداد ۸۱۹ نفر حادثه دیده در برف و کولاک،  ۱۰۵ نفر جاده ای، ۵ نفر خدمات حضوری و ده نفر کوهستان بوده است.

وی اظهار داشت:در دیماه سال جاری، در حوادثه رخ داده، ۲۳ نفر جهت درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و همچنین در پایگاه‌های امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان ۵۵۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

وی با اشاره به آماده باش تیم های عملیاتی در برف و کولاک و بارندگی، اذعان داشت:در این مدت، افزون بر ۲۰۵نفر روز، از امدادگران و نجاتگران شعب تابعه، برای امدادرسانی به مردم در فصل زمستان به صورت شبانه روزی جهت ارائه خدمات و کمک به هموطنان آماده باش بوده و ۶۴تیم عملیاتی و ۴۲ دستگاه آمبولانس، به محل حادثه اعزام شدند.

دکتر جلالی مجموع کل عملیات رها سازی انجام شده در حوادث دیماه را ۱۴ مورد نام برد و در ادامه گفت:  توسط تیم های عملیاتی که در تمام محورهای مواصلاتی این استان آماده باش می‌باشند در صورت گرفتار شدن هموطنان و یا رخ دادن حادثه و سوانح اقدامات امدادی و درمانی لازم صورت می‌گیرد.
در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ده هزار نفر فعالیت دارند.