نصب و راه‌اندازی ترانسفورماتور ۲۳۰ کیلوولت پست شوش معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ترانسفورماتور حادثه دیده پست ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت اصلی شوش در کمتر از ۱۰ روز جایگزین و وارد مدار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید مهرداد بلادی موسوی” بیان کرد: […]

نصب و راه‌اندازی ترانسفورماتور ۲۳۰ کیلوولت پست شوش

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ترانسفورماتور حادثه دیده پست ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت اصلی شوش در کمتر از ۱۰ روز جایگزین و وارد مدار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید مهرداد بلادی موسوی” بیان کرد: ترانسفورماتور ۵۰ مگاولت آمپری پست برق ۲۳۰ کیلوولت اصلی شوش که در اثر انفجار در بوشینگ ورودی آن دچار آتش‌سوزی و از مدار خارج شده بود، در کمتر از ۱۰ روز با یک ترانسفورماتور جدید تعویض و برق‌دار شد.
وی با بیان اینکه پست برق اصلی شوش ۱۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، افزود: با خروج یکی از ترانسفورماتورهای این پست از مدار بلافاصله بار آن به سایر پست‌های منطقه منتقل و از خاموشی جلوگیری به عمل آمد.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: به‌رغم گرمای شدید و رطوبت بالای هوا با هماهنگی سایر واحدها در مدت زمان ۹ روز ترانسفورماتور حادثه دیده جمع‌آوری و یک ترانسفورماتور جدید ۵۰ مگاولت آمپری از اهواز به شوش منتقل و در پست نصب و راه‌اندازی شد.
بلادی موسوی اضافه کرد: پست ۲۳۰ کیلوولت اصلی شوش در حال حاضر با تمام ظرفیت در مدار است و بخشی از بار منطقه را تامین می‌کند.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.