سازمان تعاون روستایی بستر بسیار مناسبی برای اجرای سیاست‌های مرتبط با طرح جهش تولید در دیمزارها است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان تعاون روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام مطلب فوق گفت: نظام بهره‌برداری، سازمان اقتصادی و اجتماعی از […]

سازمان تعاون روستایی بستر بسیار مناسبی برای اجرای سیاست‌های مرتبط با طرح جهش تولید در دیمزارها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان تعاون روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام مطلب فوق گفت: نظام بهره‌برداری، سازمان اقتصادی و اجتماعی از عناصر به‌ هم‌ پیوسته است که با استفاده از هویت و مدیریت واحد و ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و در ارتباط متقابل با شرایط طبیعی و اجتماعی محیط خود امکان تولید محصولات کشاورزی را فراهم می‌کند.
وی افزود: هدف از تشکیل نظام‌های بهره‌برداری؛ ایجاد، توسعه و توانمندسازی الگوهای نظام بهره‌برداری است که در قالب شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، سهامی زراعی و کشت و صنعت در جهت افزایش بهره‌وری و حفاظت از عوامل و منابع پایه در کشاورزی و بالا بردن درآمد کشاورزان فعالیت می‌کند.
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ساختارهای زیرمجموعه‌ این سازمان را بستر بسیار مناسبی برای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست.
وی با اشاره به بهره‌مندی از یک هزار و ۵۶۲ شرکت تعاون روستایی، ۳۳ شرکت سهامی زراعی و ۱۰ شرکت کشت و صنعت با سطح زیر کشت دو میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۹۸ هکتار و ۷۳۵ هزار و ۹۷۳ هکتار سطح زیر کشت محصولات دیم، گفت: مدیران عامل تمام این شرکت‌ها تحصیلات عالی کشاورزی دارند.
هادربادی افزود: مجموعه ما ۲۸۸ واحد مکانیزاسیون فعال در الگوهای نظام بهره‌برداری کشور دارد و ۱۱۳ هزار و ۵۳۴ هکتار کشاورزی قراردادی در سال گذشته اجرا کرده است.
وی ادامه داد : بهره‌مندی از کلینیک‌های گیاه‌پزشکی ما را در اجرای برنامه‌ها توانمند می‌کند.
سرپرست تعاون روستایی با بیان اینکه این شرکت در حوزه تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی فعال است از امکان اجرای خدمات مربوط به بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.
وی اضافه کرد: شبکه ما در خصوص تکثیر بذور گندم و جو دیم فعال است و وجود ساختار شبکه‌ای در شرکت‌های تعاونی تولید روستایی به ما در انجام وظایف محوله کمک می‌کند.
هادربادی گفت: سازمان تعاون روستایی قابلیت اجرای برنامه‌های مدیریت یکپارچه تولید را دارد، همچنین امکان بکارگیری مکانیزاسیون به دلیل وجود اراضی یکپارچه و دارای اشکال هندسی مناسب در اراضی تحت مدیریت شرکت‌های تابعه سازمان مرکزی تعاون روستایی وجود دارد.
وی یادآور شد: پراکنش بالای شرکت‌های تعاونی تولید روستایی تا دورافتاده‌ترین مناطق کشور به ما در انجام برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور کمک می‌کند.