آلمان برای فرار از تحریم ها علیه روسیه، مخفیانه و از کشورهای واسطه گاز طبیعی مایع مسکو را خریداری می کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه زد دی اف (ZDF ) آلمان به نقل از استفان کوتس معاون دانشگاه اقتصادی کیل در این باره گفت: گاز روسیه همچنان از طریق بلژیک به سوی […]

آلمان برای فرار از تحریم ها علیه روسیه، مخفیانه و از کشورهای واسطه گاز طبیعی مایع مسکو را خریداری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه زد دی اف (ZDF ) آلمان به نقل از استفان کوتس معاون دانشگاه اقتصادی کیل در این باره گفت: گاز روسیه همچنان از طریق بلژیک به سوی کاربر آلمانی سرازیر است.

کوتس گفت: آلمان سالانه حدود ۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع از روسیه می خرد که تقریبا ۵ الی ۶ درصد از کل نیاز آن است.

وی افزود: ۱۳ درصد از واردات گاز طبیعی کشورهای اتحادیه اروپا از روسیه خریداری می شود و بلژیک، فرانسه و هلند کشورهایی هستند که بیشترین میزان استفاده از گاز روسی را دارند.

اروپایی‌ها برای کاهش وابستگی خود به منابع انرژی روسیه، به خرید گاز مایع از قطر و آمریکا و تمرکز بر منابع دیگر روی آورده‌اند.

کلاوس ارنست، رئیس کمیته انرژی بوندستاگ پارلمان آلمان ۸ آذرماه هشدار داد که این کشور هنوز راهی برای جایگزینی کامل گاز طبیعی روسیه پیدا نکرده است و حتی قرارداد گازی با قطر نیز این نقض را جبران نخواهد کرد.

ارنست در پیامی توئیتری نوشت: دولت فدرال برای قرارداد گازی خود با قطر جشن گرفته است ولی واقعیت این است که دو میلیون تن گاز مایع قطر تنها ۳ درصد از مصرف گاز آلمان است و هنوز هیچ جایگزینی برای گاز روسیه وجود ندارد.

دولت آلمان ۸ آذرماه قراردادی ۱۵ ساله با کشور قطر برای خرید گاز مایع (LNG) امضا کرد. مقامات برلین امیدوارند این قرارداد بتواند بخشی از کمبود گاز این کشور جبران کند.

به نوشته بلومبرگ، قرارداد گازی آلمان و قطر معادل ۶درصد از حجم گاز وارداتی از روسیه در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. قرار است گاز قطر از سال ۲۰۲۶ به کشور آلمان صادر شود. به اعتقاد بلومبرگ در صورت اجرای قرارداد گازی قطر تنها یک سوم از گاز مورد نیاز آلمان تامین خواهد شد.