مراسم افتتاح صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان امروز (سه شنبه) با حضور معاون مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته و با حضور تعدادی ازنمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای دانشگاه‌ها ومسئولان استان برگزار شد و تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل صمت استان و […]

مراسم افتتاح صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان امروز (سه شنبه) با حضور معاون مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته و با حضور تعدادی ازنمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای دانشگاه‌ها ومسئولان استان برگزار شد و تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل صمت استان و صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور (صحا) امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، هادی ادیب صبح امروز در آیین افتتاح دفتر نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان اظهار داشت: تسهیلات اعطایی این صندوق با نرخ ترجیحی است و نرخ تسهیلات این صندوق همواره کمتر از نرخ شورای پول و اعتبار است و میانگین تسهیلات پرداختی حدود ۱۰ درصد و کمترین آنها در حدود پنج درصد و بیشترین آنها ۱۵ درصد است.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور برای هر شرکتی بر اساس آخرین مجمع عمومی ۱۵ میلیارد تومان است و شرکت‌ها می‌توانند در وعده‌های مختلف و با عناوین مختلف از طریق توسعه، سرمایه در گردش و تولید نمونه صنعتی و تولید محدود برای تجاری سازی این تسهیلات را دریافت کنند.
ادیب ادامه داد: آدرس پایگاه اینترنتی این صندوق با عنوان ” صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ” در فضای مجازی قابل دسترسی است.
وی افزود: تمامی خدماتی که از طریق این صندوق ارائه می شود در سایت صندوق بارگذاری شده است و برای تسریع کار و بازدید از طرح‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم با صنعتگران و کارآفرینان، نمایندگی در استان ها استقرار پیدا خواهد کرد.
عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع پیشرفته کشور تاکید کرد: ترجیح ما بر این است که در راستای تسریع کارها، بازدیدهای استانی و نظارت‌های استانی توسط مسوولان صنعت معدن و تجارت استان‌ها و نمایندگان استانی این صندوق انجام شود.
وی تصریح کرد:::با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت صمت و نامگذاری امسال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تمام همت وزارت صنعت معدن و تجارت بر این است که در حوزه پیشرفته کردن صنایع و حمایت از کارآفرینان در حوزه صنایع پیشرفته حمایت های لازم را بعمل آوریم.

وی افزود: با همت مسوولان در اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان امروز جلسه عمومی با حدود ۱۶۰ کارآفرین و صنعتگر در حوزه صنایع پیشرفته برگزار شد و فرآیند اعطای تسهیلات بطور کامل تشریح شد و امیدواریم که با برنامه‌های صندوق و تسهیلگری صنعت معدن و تجارت استان، فرآیند اعطای تسهیلات تسریع شود و فرآیند ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دانش بنیان هم سریعتر انجام شود.
ادیب اذعان کرد:
اصفهان از ظرفیت حضور صنایع بزرگ برخوردار است و ما به زنجیره تولید در صنایع پیشرفته نگاه ویژه‌ای داریم و امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک در راستای دانش بنیان کردن صنایع بزرگ گام مهمی برداریم.