ایجاد کنسولگری چین در اصفهان؛ راهی برای حمایت از گردشگران چینی شهردار اصفهان ایجاد کنسولگری چین در اصفهان را راهی برای حمایت از گردشگران چینی و تسهیل رفت و آمد آنها دانست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در دیدار […]

ایجاد کنسولگری چین در اصفهان؛ راهی برای حمایت از گردشگران چینی

شهردار اصفهان ایجاد کنسولگری چین در اصفهان را راهی برای حمایت از گردشگران چینی و تسهیل رفت و آمد آنها دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در دیدار با فولی هوا، وزیر مختار سفارت چین اظهار کرد: شیان چین، نخستین خواهرخوانده اصفهان است، چراکه ۳۴ سال پیش تفاهم نامه خواهر خواندگی میان دو شهر امضا شد.
او با بیان اینکه پس از شیان، اصفهان دارای ۱۴ خواهر خوانده دیگر شد، اما همیشه اولین‌ها در تاریخ و حافظه می‌ماند، افزود: امسال نیز پیشنهاد شد برای سی‌وچهارمین سالگرد انعقاد تفاهم‌نامه خواهر خواندگی با شیان برنامه‌ای در اصفهان داشته باشیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه چین شریک مهم و استراتژیک برای ایران بوده است، گفت: شهر اصفهان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران، منطقه و جهان محسوب می‌شود.
او با بیان اینکه اصفهان علاقه‌مند به توسعه ارتباط با کشور چین و خواهرخوانده خود «شیان» است، خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه ۲۵ ساله که میان ایران و چین منعقد شده است، ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری نیز در آن وجود دارد که باید از آن بهره‌مند شد.
او پیشنهاد داد: چین در اصفهان کنسولگری ایجاد کند تا ضمن حمایت از گردشگران چینی، رفت و آمد آنها تسهیل شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه هتل‌ها در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار دارد و شرایط اصفهان از این حیث روز به روز بهتر خواهد شد، افزود: سامانه‌های زبان چینی نیز طراحی خواهد شد تا گردشگران بهتر در شهر تردد کنند.
لزوم توسعه روابط گردشگری اصفهان و شیان
وزیرمختار سفارت چین نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه اصفهان از نظر قدمت تاریخی و غنای فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری دارد، گفت: دو کشور چین و ایران از گذشته با هم دوست بودند، رئیس جمهور ایران در سفر اخیر به چین با امضای تفاهم‌نامه ۲۵ ساله درصدد گسترش روابط این دو کشور است و این امر فرصت مناسبی است تا با اتکا به توافقات سران، ارتباط دو شهر خواهر خوانده را توسعه دهیم.
فولی هوا افزود: توسعه روابط گردشگری بخش مهمی از این تفاهم‌نامه است، زیرا گسترش روابط گردشگری برای دو طرف دارای مزیت است.
او تبادل گردشگر را فرصت مناسبی برای شناخت مستقیم مردم دو کشور با هم دانست و تصریح کرد: از آنجا که توسعه گردشگری به توسعه اقتصادی کشورها کمک می‌کند، صنعت گردشگری برای چین از اهمیت خاصی برخوردار است.
هوا با بیان اینکه اصفهان و شیان هر دو جایگاه بالایی دارند، افزود: پس از رفع محدودیت‌های کرونایی، روند مسافرت گردشگران به کشورهای دیگر را آغاز کردیم و ایران و چند کشور دیگر جز اولین کشورهای مقصد مسافران چینی است.
فو لی هوا درخواست کرد: با توجه به اینکه ممکن است گردشگران چینی در اصفهان با مشکلاتی روبرو شوند برای رفع مشکلات آنها تدبیری اندیشیده و راه ارتباطی حمایتی برای آنها در راستای دسترسی راحت‌تر در نظر گرفته شود.
برگزاری رویداد فرهنگی مشترک بین اصفهان و شیان
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر لزوم تعاملات بیشتر میان نهادهای دولتی، خصوصی و مردم برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران چینی گفت: منابع اطلاعاتی و تولیدات زیادی درباره اصفهان به زبان چینی در اختیار داریم و رسانه‌های طرفین می‌توانند به پیشرفت کار کمک کنند.
سیدعلی معرک‌نژاد برگزاری رویدادهای فرهنگی را یکی از ابزارهای مهم در این زمینه برشمرد و گفت: ۳۴ سال پیش در اردیبهشت‌ماه نخستین تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان با شیان منعقد شد، لذا پیشنهاد می‌شود رویداد فرهنگی مشترکی برگزار شود، زیرا می‌تواند برای شروع تعامل فرصت خوبی باشد.
او اضافه کرد: حضور سفیر چین و دیگر مقامات در اصفهان، حضور شهردار شیان و ارسال پیام در فضای مجازی می‌تواند در توسعه ارتباطات مؤثر باشد.
معرک‌نژاد یادآور شد: برگزاری هفته‌های فرهنگی می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه ارتباطات بین دو شهر اصفهان و شیان باشد، چراکه اصفهان در زمینه علمی، دانشگاهی و ورزشی ظرفیت‌های بسیاری دارد.
بستر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اصفهان فراهم است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز با بیان اینکه چین و ایران دو قوم تمدن‌ساز در دنیا به شمار می‌روند، گفت: اکنون در اصفهان میزبان گروه‌های بسیاری از کشور چین هستیم و به این میزبانی افتخار می‌کنیم.
علیرضا ایزدی با بیان اینکه بستر لازم برای تقویت ارتباطات به ویژه در حوزه گردشگری فراهم است، افزود: توسعه گردشگری قوام دهنده ارتباط میان دو ملت است، بنابراین ما آمادگی تقویت این ارتباطات را داریم.