مرحله اجرایی برنامه سیپا در اصفهان، به جوانه های تالاب بین المللی گاوخونی رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، این پروژه آموزشی در اجرای سلسله اقدامات اولویت‌دار برنامه سیپا تالاب بین‌المللی گاوخونی است که به همت جمعیت […]

مرحله اجرایی برنامه سیپا در اصفهان، به جوانه های تالاب بین المللی گاوخونی رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، این پروژه آموزشی در اجرای سلسله اقدامات اولویت‌دار برنامه سیپا تالاب بین‌المللی گاوخونی است که به همت جمعیت زیست‌بان پایدار فیروزه‌ای در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر ورزنه و با شرکت جمع کثیری از کودکان ۷ تا ۱۲ ساله برگزار شد.

آشنایی با ارزش ها و کارکردهای تالاب، شناخت گونه‌های گیاهی و جانوری شاخص تالاب بین‌المللی گاوخونی، آشنایی با موقعیت منحصر به فرد شهر تالابی ورزنه و ارتباط آن با تالاب بین‌المللی گاوخونی، برنامه بازدید نیم روزه از تالاب و برقرای تماس تصویری با جوانه های پریشان و همچنین بیان تجربه‌های تالابی هر دو گروه از جوانه ها، بخش هایی از این برنامه دو روزه بود.

این پروژه آموزشی با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و همکاری شهرداری شهر تالابی ورزنه و حضور ناظر دفتر حفاظت از تالاب های ایران و رئیس سرمحیط‌بانی تالاب بین‌المللی گاوخونی برگزار شد.

همراهی اعضای انجمن میراث پریشان از استان فارس در این پروژه به عنوان یک رویداد خلاقانه مشارکتی، سبب پیوند جوانه های گاوخونی و پریشان و تبادل آگاهی های کودکان اصفهان و فارس در خصوص تالاب های در معرض تخریب هر دو استان شد.

فیروزه سعادتی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی افزود: برنامه سیپا با هدف ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی جوامع طرح ریزی شده است و گروه کودکان جوانه های گاوخونی در ادامه روند اقدامات اطلاع رسانی و آموزشی منطبق بر این برنامه، به صورت مستمر تحت آموزش قرار خواهند گرفت.