مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اعلام داشت: این جمعیت دوشادوش مردم و سایر سازمانها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم بزرگ اربعین حسینی، اقدامات متعددی را در زمینه پشتیبانی این مراسم معنوی انجام داده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، وی افزود: […]

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اعلام داشت: این جمعیت دوشادوش مردم و سایر سازمانها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم بزرگ اربعین حسینی، اقدامات متعددی را در زمینه پشتیبانی این مراسم معنوی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان، وی افزود: کاپوتاژ ۴ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه تریلر کشنده جهت اعزام به کشورعراق، آماده سازی خودروی ارتباطات تیپ ۱ جهت استقرار در مرز مهران به منظور ایجاد ارتباط بی سیم به اینترنت بین تیم های عملیاتی در دو کشور و اعزام دو دستگاه آمبولانس به خوزستان برای تقویت پایگاههای امدادو نجات مسیر زائران از برنامه های پشتیبانی مراسم اربعین حسینی امسال بوده است.

مهندس متقی، برنامه ریزی جهت اعزام نجاتگران ، پزشکان و داوطلبان تخصصی از طریق هیئت پزشکی جمعیت هلال احمر به منظور استقرار در ایستگاههای امدادی و درمانی در طول مسیر درمانگاهها‌و نیز آماده سازی ۴۲ پایگاه های امدادونجات در راههای مواصلاتی استان جهت اسکان اضطراری و امدادرسانی به خودروهای هیئت های اعزامی در صورت بروز حادثه را در عین هماهنگی با فرمانداران شهرستانها جهت اسکان اضطراری زائرین محترم در مسیرهای مواصلاتی استان از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان در این زمینه بر شمرد.

وی از اعزام داوطلبان شعب مناطق کم برخوردار به عتبات عالیات در طرح رهسپاران عصر ظهور خبر داد و افزود: آموزش مباحث امدادی و کمکهای اولیه و مخاطرات ویژه اربعین جهت نجاتگران اعضای داوطلبان و جوانان از طریق سامانه خادم و برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل با عنوان مخاطرات اربعین در سامانه آذرخش از برنامه های این جمعیت بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، از حضور فعال در جلسات هماهنگی استانداری و پیگیری مصوبات جلسات ستاد اربعین حسینی در سطح استان خبر داد و گفت: پایگاه های امداد و نجات استان در این ایام، تاکنون شرایط اسکان اضطراری ۱۰۵۲زائر را فراهم‌ نموده اند.

وی ضمن آرزوی قبولی عزاداری ها و حضور مردم عزیز میهنمان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، بر مراعات دستور العمل ها و شیوه نامه های بهداشتی، خود مراقبتی و سلامت تاکید کرد.