شیرانی قول راه اندازی زودهنگام مرکز خدمات جامع سرطان را در شهرضا داد و گفت: تامین سلامت مردم را همچون امنیت از وظایف حاکمیت دانست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، جمعه ۲۲ مهرماه، باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و جمعی از معاونین و مسئولین، فرماندار، شهردار و مسئولین شبکه بهداشت و بیمارستان […]

شیرانی قول راه اندازی زودهنگام مرکز خدمات جامع سرطان را در شهرضا داد و گفت: تامین سلامت مردم را همچون امنیت از وظایف حاکمیت دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، جمعه ۲۲ مهرماه، باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و جمعی از معاونین و مسئولین، فرماندار، شهردار و مسئولین شبکه بهداشت و بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا و همچنین فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان و خانواده شهید همت و خیرین شهرضا، کلنگ طرح جامع سلامت بیمارستان امیر المومنین ع شهرضا بر زمین زده شد.

«شاهین شیرانی» با بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروقی، تصادفات و سرطان سه علت اصلی مرگ و میر است گفت: در تمام دنیا بیماریهای قلبی و عروقی، تصادفات و سرطان سه علت اصلی مرگ و میر شناخته شده است که پیشگیری از عوامل بروز آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم کلنگ‌زنی طرح جامع سرطان در بیمارستان امیر المومنین شهرضا که به دعوت خیران سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در راس بیماریهای غیر واگیردار پرفشاری خون و دیابت کنترل نشده قرار دارد که تمام سیستم بدن را درگیر می کند.

وی با بیان اینکه بدنبال افزایش سن، احتمال بروز سرطان نیز افزایش می‌یابد، افزود: با افزایش سن، رشد سلوهای سرطانی افزایش و سیستم ایمنی بدن کاهش می یابد و این درحالی است که به صورت روتین بدن با رشد سلولهای سرطانی مقابله می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ضرورت غربالگری و تشخیص اولیه سرطان گفت: در شش ماهه اول امسال طی غربالگری از جمعیت چند هزار نفری در شهرضا، علائم سرطان روده بزرگ در سه نفر تشخیص داده شد که به علت تشخیص زودهنگام درمان شدند.

وی به نقش موثر خیران سلامت در ارتقای کیفیت خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: هر کجا خیران سلامت وارد شدند شاهد افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات، کاهش هزینه های درمان و بالا رفتن کیفیت خدمات درمانی شدیم.

شیرانی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود بدون کمک خیران سلامت امکان ارائه خدمات به تمام اقشار مردمی نیست و همواره خیران دوشادوش مسئولان کمک کننده بوده اند.

وی قول راه اندازی زودهنگام مرکز خدمات جامع سرطان را در شهرضا داد و گفت: از نظر تجهیزات و تامین نیروی انسانی مرکز جای نگرانی وجود ندارد و به طور کامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: علت اصلی بروز سرطان ها تغییر سبک زندگی، استرس ها، نوع تغذیه، مصرف دخانیات و کم تحرکی می باشد.

وی در پایان از افزایش امید به زندگی و اضافه شدن ۲۵ سال عمر مردم از بعد انقلاب خبر دادو گفت: در سال ۵۷ متوسط عمر مردم ۵۰ سال بود که بعد از انقلاب به خاطر ارتقاء نظام سلامت به ۷۵ سال افزایش یافته است.

وی تامین سلامت مردم را همچون امنیت از وظایف حاکمیت خواند و اعلام کرد: شهید همت به گردن ما حق دارد مانند تمامی شهدا، قدر دان زحمات و مجاهدت خون شهدایی هستیم که باعث شده امروز در کمال آرامش و امنیت به سلامت مردم بپردازیم ، باید همچنین در وقایع اخیر بصیرت داشته باشیم و از گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت غافل نشویم.

فرماندار شهرضا نیز در این مراسم دکتر شیرانی را یک مدیر جهادی و همیشه در صحنه خواند که با انگیزه و دلسوزی همچون دوره های قبل در ارتقاء نظام سلامت کوشا بوده است.

جعفری از ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواست زودتر از وعده داده شده در راه اندازی مرکز جامع سرطان در شهرضا و چشاندن طعم خدمات بهداشت و درمانی به آنها اقدام کند، گفت: اگر چه وضعیت فعلی کشور در حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست اما خواستار تخصیص امکانات بهداشتی بر اساس اولویت ها هستیم که در این راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی وعده خرید آمبولانس و تخصیص آن بر اساس سهمیه شهرضا را دادند.

فرماندار شهرضا گفت: بیمارستان امیر المومنین شهرضا مختص این شهرستان نیست بلکه سمیرم، دهاقان، مبارکه و شهرستان های خارج از استان اصفهان را نیز پوشش درمانی میدهد که افتخاری است.

وی گفت: سرطان به یکی از پر دغدغه ترین مسائل هر جامعه تبدیل شده است که در پی زندگی ماشینی و صنعتی شاهد بحران زیست محیطی و انسانی شدیم و امروز تامین امنیت زیستی، انسانی، اقتصادی و فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

جعفری با بیان اینکه فرمانداری نیز در راه اندازی هر چه سریعتر این مرکز از تمام ظرفیت شهر بهره خواهد بود، گفت: برای تامین هزینه های بالای درمانی سرطان نیاز به کمک خیران سلامت داریم که خانواده شهید همت نیز در این عرصه بسیار کمک کرده اند و امروز نیاز به یک جهاد مالی برای رفع بسیاری از آسیب ها مثل کاهش طلاق، خودکشی، اعتیاد و غیره داریم که کمتر از جهاد نظامی نیست .

وی گفت: شهید همت یک معلم بود که در آن زمان وظیفه خود دانست در جنگ حضور یاب