پرداخت قطره چکانی اعتبارات پاسخگوی نیاز مناطق کم‌برخوردار نیست رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری می‌تواند با برداشتن گام‌های مؤثر و تزریق اعتبارات متناسب برای رفع محرومیت از سیما و منظر مناطق کم‌برخوردار اقدام و از سیاست‌های پرداخت قطره چکانی اعتبارات پرهیز کند. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

پرداخت قطره چکانی اعتبارات پاسخگوی نیاز مناطق کم‌برخوردار نیست

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری می‌تواند با برداشتن گام‌های مؤثر و تزریق اعتبارات متناسب برای رفع محرومیت از سیما و منظر مناطق کم‌برخوردار اقدام و از سیاست‌های پرداخت قطره چکانی اعتبارات پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجید نادرالاصلی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه در خصوص مناطق کم‌برخوردار در شورای ششم اظهار کرد: به‌طور قطع با در نظر گرفتن بودجه‌ای بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان برای یک منطقه نمی‌توان محرومیت‌های محلی و محدودیت‌های مالی را به‌طور کامل برطرف کرد.

وی افزود: این عدد در بودجه باید ضرب در ۲ و نرخ تورم نیز به آن افزوده شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سیاست‌های قطره چکانی برای مناطق محروم، نه تنها مشکلی را رفع نمی‌کند، بلکه به آن اضافه نیز خواهد کرد، چراکه با آزاد کردن یک گلوگاه، انتظاراتی برای دیگران ایجاد خواهد شد و این در حالی است که اعتبار لازم در این خصوص وجود ندارد و محدودیت داریم.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری می‌تواند با برداشتن گام‌های مؤثر و تزریق اعتبارات متناسب برای رفع محرومیت از سیما و منظر مناطق کم برخوردار اقدام و از سیاست‌های پرداخت قطره چکانی اعتبارات پرهیز کند.

نادرالاصلی با اشاره به ایجاد فرصت‌هایی از جمله زیباسازی و ساماندهی، احداث خیابان، فرهنگسراها، فضاهای سبز و مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی در محلات محروم اصفهان ادامه داد: برای رفع کامل محرومیت از چهره محلات باید مجموعه‌ای از امکانات را برای آن در نظر گرفت و پس از اتمام پروژه در یک محله به سراغ محله کم‌برخوردار دیگر رفت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۵ محله در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برای اجرای طرح‌های محله‌محور انتخاب شده است، گفت: مجموع محلات شناسایی و برنامه‌ریزی شده در سال گذشته و امسال برای اجرای طرح‌های محله‌محور ۵۰ محله است.

وی ادامه داد: لازم است بدانیم چند درصد از بودجه ۱۴۰۲ که مربوط به مناطق محروم بوده جذب و چند درصد از آن هزینه شده است، سپس مطابق آن محلات جدید را تعریف کنیم