تمامی ایثارگران و خانواده شهدا شاغل در دامپزشکی تبدیل وضعیت شدند موسوی با اشاره به افراد شاغل در دامپزشکی، خاطرنشان کرد: در اکیپ‌های تحت نظارت دامپزشکی از جمله مسئول فنی و ناظر بهداشتی ۵۴۰ نفر فعال هستند که از این تعداد۶۲نفر از خانواده شهدا و ایثارگران می باشند و از این تعداد تنها چهار نفر […]

تمامی ایثارگران و خانواده شهدا شاغل در دامپزشکی تبدیل وضعیت شدند

موسوی با اشاره به افراد شاغل در دامپزشکی، خاطرنشان کرد: در اکیپ‌های تحت نظارت دامپزشکی از جمله مسئول فنی و ناظر بهداشتی ۵۴۰ نفر فعال هستند که از این تعداد۶۲نفر از خانواده شهدا و ایثارگران می باشند و از این تعداد تنها چهار نفر مشکل تبدیل وضعیت استخدامی داشتند که تمامی آنها تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدرضا موسوی امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، از جایگاه ممتاز اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در تولید خبر داد وگفت: اصفهان دارای رتبه اول تولید شیر خام، گوشت بوقلمون و تخم‌مرغ، رتبه دوم گوشت شترمرغ، رتبه پنجم گوشت مرغ، رتبه سوم عسل و رتبه چهارم گوشت قرمز است و ۲۸ شهرستان، ۱۲۱ شهر، ۲ هزار روستا را پوشش می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به نقش دامپزشکی در حوزه سلامت در جایگاه طب پیشگیری در کشورهای پیشرفته، گفت: جمعیت دام استان اصفهان در حال حاضر ۴۵۰ هزار رأس گاو گوساله، پنج هزار نفر شتر، سه میلیون و ۱۰۰ هزار گوسفند و بز و بیش از پنج هزار اسب و تک سمی است و پنج هزار و ۸۵۰ اماکن دامی در استان داریم.

وی افزود: پنجمین سال متمادی است که عدم بروز کانون‌های آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان، دومین سال متمادی عدم بروز بیماری لمپی اسکین و چهارمین سال متمادی است که بیماری vhs را نداشتیم.

موسوی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۵ درصد کانون‌های بیماری آبله گوسفند و بز، ۴۰ درصد کانون‌های راکتورهای سلی و ۱۰۰ درصد کانون‌های مشمشه کاهش داشته است از افزایش ۳۰ درصدی تعداد کانون‌های هاری خبر داد و اظهار داشت: در این نوع بیماری یک همکاری مجدانه شهروندان را نیاز داریم.

وی پوشش واکسیناسیون در سال گذشته را بالای ۹۵درصدو در حد۷۳۰میلیون دز در طیور اعلام کرد و گفت:در استان اصفهان در سال گذشته ۱۷ میلیون و ۴۹۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون انجام شده است و متأسفانه همکاران دامپزشکی در این زمینه صدمات زیادی می‌بینند.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان از افزایش ۱۱۰درصدی صادرات و ارزآوری نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد:
محموله‌های صادراتی در سال ۱۴۰۰ به ۳۲ کشور صادرات انجام شده است و به ارزش ۳۰میلیون دلار بوده است این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ صادرات از استان به ۳۴ کشور بوده و ارزش آن ۶۹/۳ میلیون دلار است که حکایت از افزایش ۱۱۰ درصدی ارزآوری نسبت به سال ۱۴۰۰ را دارد.
موسوی تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی دام و تجهیز کشتارگاه‌های طیور، کاهش کانون‌های بیماری دام و طیور در سه سال متمادی، چاپ بیش از ۱۵ عنوان کتاب، را بخشی از دستاوردهای دامپزشکی استان بیان کرد و از برگزاری ۲۳مورد اردوهای جهادی در سال ۱۴۰۱ و افزایش خدمات الکترونیک به۹۰ درصد خبر داد و افزود: اولین سامانه برخط کنترل زنجیره سرد ثابت و سیار واکسن‌ها نیز راه اندازی شده که از دیگر دستاوردهای ما بوده است.
مدیرکل دامپزشکی در مورد گزش گرگ که در اردستان به انسان‌ها شده است، گفت: در این زمینه نمونه‌برداری شده و نتایج ان به محضی که آماده شد اعلام می‌شود.

موسوی با اشاره به افراد شاغل در دامپزشکی، خاطرنشان کرد: در اکیپ‌های تحت نظارت دامپزشکی از جمله  مسئول فنی و ناظر بهداشتی ۵۴۰ نفر فعال هستند. حدود ۸۴ نفر در مراکز عرضه، ۱۵۰ نفر در کارخانه‌ها، ۱۳۸ نفر در کشتارگاه‌ها و میادین دام، ۵۳ نفر در مراکز جمع‌آوری شیر، ۹۸ دکتر دامپزشک در مرغداری، دامداری‌ها و پرورش ماهی و ۱۸ دامپزشک در سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران در زمینه تعداد ایثارگران و خانواده شهدای شاغل در دامپزشکی استان و مسئله تبدیل وضعیت استخدامی آنها اظهار داشت: ۶۲نفر از خانواده شهدا و ایثارگران می باشند و از این تعداد تنها چهار نفر مشکل تبدیل وضعیت استخدامی داشتند که تمامی آنها تبدیل وضعیت شدند.
خبرنگار: الهام خانی