مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت‌نام‌های دوره ابتدایی از ابتدای خرداد شروع می‌شود و ثبت‌نام دوره‌های متوسطه اول از ابتدای تیرماه و متوسطه دوره دوم که شامل هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها است از نیمه دوم این ماه، آغاز خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت‌نام‌های دوره ابتدایی از ابتدای خرداد شروع می‌شود و ثبت‌نام دوره‌های متوسطه اول از ابتدای تیرماه و متوسطه دوره دوم که شامل هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها است از نیمه دوم این ماه، آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش در گفت و گو با برنامه سلام اصفهان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نمادهای هویت هر ملت زبان آن ملت است و نشان هویت‌بخشی به جامعه است و باید تلاشمان این باشد تا هویت خود را حفظ کنیم و از اثرات منفی که می‌تواند زبان را تهدید کند جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به جشنواره دختران آفتاب در شهرستان سمیرم ادامه داد: این شهرستان بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را در مدارس عشایری دارد و ۱۷۹ نفر از دانش‌آموزان دختر عشایر برای اولین‌بار مسابقات ورزشی را در ۱۱ رشته برگزار کردند و این در آینده نزدیک به کل استان تعمیم پیدا خواهد کرد.

ابراهیمی تاکید کرد: امسال امتحانات نهایی به‌صورت ویژه برگزار می‌شود، به این معنی که ۴۰ درصد از نمره آزمون سراسری دانش‌آموزان از امتحانات نهایی خواهد بود و از سال آینده این میزان تأثیر به ۵۰ و ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت فلذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تلاش خانواده‌ها و دانش‌آموزان بر این باشد که به‌صورت ویژه به امتحانات نهایی توجه کنند خصوصاً اینکه محوریت آزمون‌ها با کتب درسی است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام‌های دوره ابتدایی از ابتدای خرداد شروع می‌شود و ثبت‌نام دوره‌های متوسطه اول از ابتدای تیرماه و متوسطه دوره دوم که شامل هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها است از نیمه دوم این ماه باتوجه‌به فرم هدایت تحصیلی که به دست دانش‌آموز می‌رسد، آغاز خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: رویکرد ما این است که در سال جاری توجه ویژه‌ای به مدارس دولتی بشود و در راستای عدالت اجتماعی است و توجه ویژه‌ای به مدارس فنی و حرفه و کار و دانش به‌عنوان مدارس مهارتی خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: معتقدیم که بهترین مدرسه برای دانش‌آموز نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی دانش‌آموز است تا از معضلی به نام سرویس و مسائلی ازاین‌قبیل هم فارغ شویم.

وی تصریح کرد: برای مدارس غیردولتی شهریه جدیدی تا کنون اعلام نشده است فلذا مبنای ثبت‌نام برای مدارس غیردولتی شهریه سال گذشته است و متعاقب با اعلام شهریه، دریافتی باید متناسب با آن صورت گیرد و بیشتر نباشد.

ابراهیمی با اشاره به حضور ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: اولیای محترم به مدارس پایگاه نزدیک به منزل مسکونی مراجعه کنند و در رشته‌های مختلف و متنوع از فرصت ویژه اوقات فراغت استفاده کنند.