آغاز غربالگری روان‌شناختی دانش‌آموزان از ۲۵ آبان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز مرحله اول نماد شامل غربالگری روان‌شناختی دانش‌آموزان از ۲۵ آبان امسال خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اظهار کرد: شناسایی و غربالگری دانش‌آموزان […]

آغاز غربالگری روان‌شناختی دانش‌آموزان از ۲۵ آبان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز مرحله اول نماد شامل غربالگری روان‌شناختی دانش‌آموزان از ۲۵ آبان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اظهار کرد: شناسایی و غربالگری دانش‌آموزان در فرآیند نماد در راستای ارزیایی و شناسایی به موقع دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره با غربالگری پایه روان‌شناختی در پایه‌های هفتم، هشتم و دهم از ۲۵ آبان در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از غربالگری روانشناختی در نماد، شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات به موقع و مؤثر به دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مدیران مدارس موظف هستند از ۲۵ آبان با مراجعه به سامانه my.medu.ir و ورود به سامانه نماد در قسمت برنامه های پرورشی ابتدا نسبت به معرفی خود (در مدارسی که آمار دانش‌آموزی زیر ۴۰ نفر دارند) یا معرفی یکی از کارکنان مدرسه (در مدارس با آمار بالای ۴۰ نفر دانش‌آموز) بر اساس شرایط درج شده در سامانه اقدام کنند. همچنین نسبت به فعال‌سازی آزمون‌های غربالگری برای پایه‌های ذکر شده، اطلاع رسانی به موقع و مناسب به تمام دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه و ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در آزمون‌ها اقدام کنند.

باقرزاده عنوان کرد: دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره پس از ارزیابی برای دریافت خدمات حمایتی – تخصصی به مراکز مشاوره آموزش و پرورش و دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ مرکز مشاوره منطقه‌ای و ۳۲ مشاوره استانی در حال ارائه خدمات تخصصی به دانش‌آموزان و اعضای خانواده آنان هستند. در صورت وجود هر گونه سؤال، خط ملی ۱۵۷۰ از ۸ صبح تا ۸ شب پاسخگوی سؤالات دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان است.