واگذاری انشعاب برق رایگان به برخی مشتریان کردستانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از واگذاری انشعاب برق رایگان در سال جاری به برخی مشترکان خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی شرکت توانیر واگذاری انشعاب به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، جانبازان، آزدگان و خانواده شهدا و همچنین مساجد و گلزار و […]

واگذاری انشعاب برق رایگان به برخی مشتریان کردستانی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از واگذاری انشعاب برق رایگان در سال جاری به برخی مشترکان خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی شرکت توانیر واگذاری انشعاب به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، جانبازان، آزدگان و خانواده شهدا و همچنین مساجد و گلزار و یادمان شهدا رایگان می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به ارائه آخرین وضعیت تخفیف هزینه های انشعاب برق درکردستان اشاره کرد و گفت: هر سال از سوی توانیر بخشنامه ای مبنی بر واگذاری انشعاب رایگان برق به برخی مشترکین اعلام می شود که در همین راستا سال گذشته ۱۰۶۲ انشعاب در کردستان به صورت کاملا رایگان واگذار شد.

وی بیشترین انشعاب برق  رایگان واگذار شده  در سال ۱۴۰۰ را مربوط به مددجویان کمیته امداد با ۴۲۲ انشعاب عنوان کرد و گفت: امسال نیز تاکنون ۱۶۱ انشعاب برق رایگان به مشترکان مشمول واگذار شده که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به ترتیب با ۶۵ و ۴۶ انشعاب بیشترین سهم را از این طرح دارند.

لهونیان افزود: واگذاری انشعاب به مشترکین جانباز با درصد جانبازی  ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان وخانواده معزز شهدا، اسرا ومفقودالاثرها، مساجد، گلزار و یادمان شهدا، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، تهویه وروشنایی تونل ها ،چراغ های ویژه نقاط مه گیر، چراغ های چشمک زن درطول راه های استان بدون صرف هزینه و به صورت رایگان است.

وی سقف قدرت معافیت واگذاری انشعاب را ۲۵ آمپر عنوان کرد و افزود: معافیت هزینه برقراری انشعاب مذکور در حد قدرت متعارف برای مناطق غیرگرمسیر ۲۵ آمپرتکفاز و برای مناطق گرمسیر ۲۵ آمپر سه فاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: در صورتی که مشترک در موارد خاص نیاز به انشعاب برق  با قدرت بیش ازمیزان متعارف باشد لازم است درتعیین قدرت موردنیاز انشعاب های مذکور گزارش توجیهی متقاضیان بررسی و حداکثر امکان مدیریت مصرف درنظرگرفته شود.

لهونیان در خصوص نحوه معرفی افراد مشمول این طرح، گفت: این معافیت برای مددجویان تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی(ره) وسازمان بهزیستی با ارائه معرفی نامه از نهادها فوق برای یکبار و یک انشعاب مسکونی مطابق الگوی مصرف و حداکثر تا سقف ۲۵آمپر تکفاز می باشد.

وی در پایان اظهار داشت: مشترکین جانباز با درصد جانبازی ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و هریک از اعضای خانواده معزز شهدا، اسرا و مفقودالاثرها (شامل همسرفرزندان و والدین) معرفی شده از طرف بنیاد شهید و امورایثارگران استان برای یکبار و یک واحد مسکونی تا حد انشعاب ۲۵ آمپر تکفاز در سطح استان کردستان از پرداخت هزینه دریافت انشعاب معاف هستند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان