معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رکورد حمل مسافر ریلی در دولت آیت الله رئیسی نسبت به ۱۰ سال گذشته، گفت: توسعه و ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات خطوط ریلی، با وجود بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی و با اهتمام ویژه در دولت سیزدهم دنبال […]

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رکورد حمل مسافر ریلی در دولت آیت الله رئیسی نسبت به ۱۰ سال گذشته، گفت: توسعه و ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات خطوط ریلی، با وجود بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی و با اهتمام ویژه در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سیدمیعاد صالحی روز پنجشنبه در آیین راه‌اندازی قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس در ایستگاه راه‌آهن شهر سمنان ابراز داشت: دولت سیزدهم با تمام ظرفیت برای ارتقای خدمت‌رسانی در حوزه ریلی و جبران عقب‌ماندگی پای کار است.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه افزود: نزدیک به چهار- پنج سال از برنامه ششم توسعه می‌گذرد، اما ارتقای خدمات در حوزه ریلی در حد انتظار نیست و دولت سیزدهم برای جبران عقب‌ماندگی با اهتمام ویژه تلاش می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه با رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات مردمی، تصریح کرد: با حذف قوانین مزاحم، حذف بروکراسی اداری با همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
صالحی افزود: تحریم در ایجاد مشکلات کشور نقش دارد، اما تحریم داخلی خود عامل ۹۰ درصد مشکلات است که با همراهی و همدلی در دولت سیزدهم برای رفع مشکلات تلاش می‌شود.

دولت سیزدهم میراث‌دار بدهی ۲هزارمیلیاردتومانی به پیمانکاران قطعات فنی لکوموتیو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت سیزدهم در شرایطی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران را تحویل گرفت که میراث‌دار ۲هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران قطعات فنی بخش لکوموتیو بود.
وی افزود: این میزان بدهی طی سال‌های گذشته چشمگیر است، ولی دولت با اهتمام ویژه رفع مشکلات را دنبال می‌کند.
صالحی تصریح کرد: با همدلی و همراهی مسوولان در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با وجود برخی مشکلات، شمار حمل مسافر از طریق ناوگان ریلی چهار ماه نخست امسال نسبت به ۱۰ سال گذشته رکورد زد.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته لکوموتیوهای زیادی تعمیر نشده باقیمانده و به‌روزرسانی در این زمینه انجام نشده بود.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: ناوگان ریلی شامل خطوط باری و مسافری است که ناوگان باری بخش ترانزیتی است و بخش مسافری ویترین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که اقتصاد ضعیفی دارد و در طول سال‌های گذشته حداقل پنج سال اخیر اقتصاد ضعیف داشته است و کرونا نیز اقتصاد این بخش را ضعیف‌تر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: استان‌های زیادی در دوره پسا کرونا خواستار راه‌اندازی و توسعه ناوگان ریلی مسافری به مقصد مشهد هستند و سمنان جزو استان‌های اولویت‌دار در راه‌اندازی بود.
وی یادآور شد: قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس به صورت چهار تخته چهار ستاره و ۶ تخته با مناسب ترین قیمت و در بهترین زمان به صورت همه روزه آماده ارائه خدمات به زائران است.
وی تاکید کرد: تداوم قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس و برعکس منوط به استقبال شهروندان و ضریب اشغال قابل قبول است.

در این آیین حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و تندیس متبرک آستان قدس رضوی و نشان خدمت «همه خادم‌الرضا هستیم» در آیینی به مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به واسطه تلاشهایش در راه اندازی این قطار محلی اهدا شد.

ساعت حرکت قطار محلی سمنان- مشهد

به گزارش ایرنا، حرکت قطار محلی سمنان – دامغان – شاهرود به مقصد مشهد مقدس از امروز پنجشنبه آغاز شد و حرکت این قطار همه روزه انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل راه آهن شمال‌شرق(۱) مسافران برای تهیه بلیت این قطار محلی می توانند به باجه‌های فروش بلیت قطار و یا تارنمای فروش بلیط راه آهن (رجا) مراجعه کنند.

فرشاد زادخور افزود: حرکت قطار محلی استان سمنان ساعت ۱۰:۳۵ صبح از ایستگاه سمنان آغاز می‌شود و ساعت ۱۲:۰۵ در ایستگاه دامغان و ساعت ۱۳:۱۰ در ایستگاه شاهرود برای سوارشدن مسافران این نقاط توقف دارد.

وی ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس را ۱۸:۳۰ اعلام کرد، ادامه داد: بازگشت قطار از مشهد ساعت ۲۳:۴۰ آغاز و ساعت ۵:۱۵ وارد ایستگاه شاهرود، ساعت ۶:۱۰ وارد ایستگاه دامغان و ساعت ۷:۳۵ وارد ایستگاه سمنان می‌شود.

محدوده استحفاظی اداره کل راه آهن شمال‌شرق (۱) از ایستگاه گرمسار تا ایستگاه نقاب به طول ۵۴۰ کیلومتر و به صورت دوخطه است که ۵۸ درصد از مسیر پر تردد تهران – مشهد را دربرمی‌گیرد.

روزانه بیش از ۹۰ رام قطار مسافری و ۲۰ رام قطار باری در این مسیر تردد دارد.