“مجید رهنورد” عامل شهادت شهیدان زینال‌زاده و رضازاده در ملأ عام به دارمجازات آویخته شد مجیدرضا رهنورد پایین‌ده” فرزند محمدجواد که طی اقدام تروریستی در ۲۶ آبان‌ ماه ۱۴۰۱، دو نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساند و ۴ نفر دیگر را مجروح کرد، صبح امروز ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ در مشهد و در ملأ […]

“مجید رهنورد” عامل شهادت شهیدان زینال‌زاده و رضازاده در ملأ عام به دارمجازات آویخته شد

مجیدرضا رهنورد پایین‌ده” فرزند محمدجواد که طی اقدام تروریستی در ۲۶ آبان‌ ماه ۱۴۰۱، دو نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساند و ۴ نفر دیگر را مجروح کرد، صبح امروز ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ در مشهد و در ملأ عام اعدام شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل مرکز رسانه قوه قضائیه، عصر روز ۲۶ آبان ماه بود که مجیدرضا رهنورد در خیابان حرّ عاملی مشهد با سلاح سرد به نیروهای حافظ امنیت حمله کرد و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.

این تروریست در جریان حمله تروریستی خود، چهار فرد دیگر را نیز که در مسیرش بودند مجروح کرده از محل حادثه گریخت.

به‌گفته یکی از شاهدان عینی در دادگاه که صحنه این جنایت را از نزدیک دیده بود، در روز حادثه پس از آنکه متهم، ۲ تن از نیروهای حافظ امنیت را به شهادت رساند، در حال فرار هر فرد دیگری را که سر راهش قرار داشت با چاقو می‌زد و سپس متواری شد. اتفاقات آن روز به‌حدی فضای منطقه را دچار ارعاب کرده بود که مردم همه دچار وحشت شده و ترسیده بودند و مغازه‌دارها از ترس و وحشت به‌وجودآمده توسط متهم فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند.

دستگیری رهنورد در حال فرار از کشور

۲۸ آبان ماه در حالی که متهم از شهر مشهد گریخته بود و قصد فرار از کشور را داشت توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و بلافاصله پس از دستگیری متهم، روند رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.

۳ آذرماه و یک هفته بعد از وقوع این جنایت، درودی؛ دادستان مرکز استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست برای مجیدرضا رهنورد متهم پرونده به‌اتهام محاربه و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب مشهد خبر داد.

تصاویری از محل شهادت دو مدافع امنیت در مشهد/ معاون دادستان: قاتل در همین مکان اعدام می‌شود

بر اساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد، متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به‌قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال‌زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.