۸٠٠ نفر نیروی ایثارگر در شهرداری تبدیل وضعیت می‌شوند نورصالحی با اشاره به اینکه قرارداد رسمی ایثارگران و فرزندان آنها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اظهار داشت:طبق قانون این نیروها که از سنوات گذشته مشغول به کار بودند تبدیل وضعیت شده اند و ۸٠٠ نفر نیروی ایثارگر در شهرداری تبدیل وضعیت می‌شوند. به […]

۸٠٠ نفر نیروی ایثارگر در شهرداری تبدیل وضعیت می‌شوند

نورصالحی با اشاره به اینکه قرارداد رسمی ایثارگران و فرزندان آنها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اظهار داشت:
طبق قانون این نیروها که از سنوات گذشته مشغول به کار بودند تبدیل وضعیت شده اند و ۸٠٠ نفر نیروی ایثارگر در شهرداری تبدیل وضعیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد نورصالحی در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز فرهنگسرای خورشید اصفهان برگزار شده بود، با اشاره به نقش مردم در ساختارهای تصمیم‌گیری اظهار داشت: تقویت این مسئله از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است ولی سپردن کار به شوراهای منتخب مردم به صورت کامل محقق نشده است

وی با بیان اینکه امکان استفاده بیشتر از ظرفیت شوراها با قوانین موجود، وجود دارد اذعان کرد: فرهنگ کار شورایی باید از سوی مردم و مسئولان پذیرفته شود.

نورصالحی کوچک سازی، چابک سازی دولت را مهم بیان کرد وگفت،با وجود اهمیت اما این اتفاق به صورت برعکس رخ داده است .
وی تاکید کرد: شوراها ظرفیت پذیرش مسئولیت‌های بیشتری را دارند وسپردن اداره امور شهرها به شوراها مزیت بیشتری برای مردم دارد.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: امیدواریم روزی برسد که شوراها ظرفیت‌های بیشتری برای کار داشته باشند

وی گفت: در ۲۴ سال عمر شوراهای اسلامی شهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و شورا سعی می‌کند اولویت‌های شهر را پیگیری کند.

نور صالحی از بررسی ۱۲ طرح و ۴٠٠ لایحه در شورای ششم خبر داد و گفت: اعضای شورا ۲٠٠ ساعت در ماه برای پیگیری امور شهر فعالیت می‌کنند و نه شورای ششم از ابتدای فعالیت، ۵٠ هزار ساعت برای پیگیری و حل مشکلات مردم و شهر وقت گذاشته است

وی با بیان اینکه بودجه شهر نسبت به سال ۱۳۹۹ چهار برابر شده اذعان کرد: تورم هم چند برابر شده است ولی وابستگی شهرداری به بودجه ساختمانی کمتر شده است و همچنین عوارض هتل سازی حذف و بودجه گردشگری ۸برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به بودجه ۲۲ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۲ و رشد ۵۸ درصدی آن نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته گفت: اگر چه توان هزینه کردن و اجرای پروژه‌ها چهار برابر شده اما تورم و تأثیرگذاری آن بیشتر از این رشد بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وابستگی شهرداری به ساخت‌وساز کمتر شده است، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶ درصد درآمد شهرداری به ساخت‌وساز وابسته است و ۷۴ درصد غیر ساختمانی است.

به‌رغم اینکه مدیریت زاینده‌رود و مسائل آب در دست مسئولان کشوری است اما برای پاسخ‌دهی مناسب به شهروندان و پیگیری دغدغه‌های آنها در این دوره از شورا دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود تشکیل شد که با اختصاص بودجه خوبی در زمینه امور فرهنگی و تبلیغی در زمینه حقوق و حق زاینده‌رود فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا و آلاینده‌های شهر اصفهان نیز پیگیری‌های مجدانه در این دوره از شورای اسلامی شهر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۳ شهرک صنعتی در اطراف شهر اصفهان فعالیت می‌کند که هیچ کدام شعاع ۵۰ کیلومتری از شهر را رعایت نکرده‌اند در حالی که حدود ۹۰۰ کارخانه در آنها وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فعالیت این کارخانه‌ها، آلاینده‌هایی برای شهر اصفهان داشته به طوری که این موضوع باعث شده است اصفهان به عنوان دومین شهر صنعتی کشور تلقی شود.

وی با بیان اینکه آلاینده‌های پرحجمی چسبیده به گوش شهر اصفهان وجود دارد، گفت: قانون انتقال پادگان‌های نظامی و زندان‌ها از شهر اصفهان در صدد اجرا شدن است اما باید قانون انتقال مراکز آلاینده نیز تدوین و به مرور این قانون اجرا شود.

نورصالحی با اشاره به اینکه قرارداد رسمی ایثارگران و فرزندان آنها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اظهار داشت:
طبق قانون این نیروها که از سنوات گذشته مشغول به کار بودند تبدیل وضعیت شده اند و ۸٠٠ نفر نیروی ایثارگر در شهرداری تبدیل وضعیت می‌شوند.
خبرنگار: الهام خانی