سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم متهمان پرونده متروپل آبادان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه ۸ شهریور در هشتمین نشست خود با خبرنگاران با تسلیت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و گرامیداشت روز مبارزه با […]

سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم متهمان پرونده متروپل آبادان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه ۸ شهریور در هشتمین نشست خود با خبرنگاران با تسلیت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و گرامیداشت روز مبارزه با تروریسم اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر، نماد خدمت صادقانه به مردم و عدالت‌خواهی و مبارزه با فقر هستند و هدف دشمن برای از میان برداشتن آنها، از میان برداشتن پیشرفت مردم ایران اسلامی بود، در این میان سکوت مدعیان حقوق بشر با پشتگرمی به آمریکا و دولت‌های غربی همچنان باقی و پابرجاست.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده متروپل آبادان تصریح کرد: از روز وقوع حادثه تا الآن بیش از سه ماه می‌گذرد؛ تأکیدات رییس قوه این بود که فرایند رسیدگی به پرونده با رعایت دقت و سرعت انجام شود. ۲۱ نفر از جمله شهردار اسبق، شهردار زمان حادثه، سرپرست شهرداری منطقه یک آبادان و جمعی دیگر به‌اتهام قتل شبه‌عمدی ۴۳ نفر که ۷ تن از آنان زن بودند و مصدومیت شبه‌عمد ۱۳ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند؛ میزان تقصیر هر کدام مشخص شد و متعاقب آن فرایند تعقیب و بررسی در دادسرا انجام شد و پرونده با کیفرخواست به دادگاه کیفری دوی شهرستان ارسال شد و رأی آن صادر شده است.

وی افزود: هر کدام از متهمین به پرداخت دیه کامل در حق اولیای دم و پرداخت دیه مصدومین این حادثه بر اساس میزان تقصیر متهمین، که تعیین شده است، محکوم شدند.

ستایشی یادآور شد: هر کدام از متهمین به سه سال حبس و انتشار محکومیت قطعی متهمین از رسانه ملی، محرومیت از خدمات دولتی به‌میزان سه سال، دو سال محرومیت از انجام شغل مرتبط با حادثه‌ای که رخ داد، لغو پروانه مرتبط با شغل و محرومیت از عضویت در سازمان نظام پزشکی محکوم شدند؛ از متهمین اصلی پرونده مرحوم حسین عبدالباقی، به‌میزان ۷۵ درصد است که به‌دلیل فوت او قرار منع تعقیب صادر شده است و دیه از ناحیه اموال باقی‌مانده او پرداخت می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده شهرک ژاندارمری گفت: اعضای تعاونی مسکن، شکایاتی را طرح کردند که در ناحیه ۳۷ دادسرای عمومی دادگاه انقلاب تهران در حال رسیدگی است.