مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از پروژه های گازرسانی فعال شهرستان مرزی بانه بازدید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ احمد فعله گری مدیر عامل در مورد پروژه های فعال شهرستان گفت: در حال حاضر در شهرستان بانه ۴ پروژه فعال گازرسانی وجود دارد که شامل گازرسانی به مجتمع روستایی […]

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از پروژه های گازرسانی فعال شهرستان مرزی بانه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ احمد فعله گری مدیر عامل در مورد پروژه های فعال شهرستان گفت: در حال حاضر در شهرستان بانه ۴ پروژه فعال گازرسانی وجود دارد که شامل گازرسانی به مجتمع روستایی رشکی که شامل ۳ روستا(رشکی ، سرسونج ، قوریچای) ، مجتمع روستایی بارآور شامل ۶ روستا(گوماو ، سرآش ، شیخانه ، بارآور ، برویشکانی ، کانی مامر) مجتمع روستایی هنگه ژاله شامل ۹ روستا ( باشوان ، کانی سیف ، کلاه دول ، محمد علی آباد ، قلی آباد ، هنگه ژاله ، کانی سورننور ، کانی سیف بویین ، کانی شلیمه ) و مجتمع روستایی زربنه که شامل ۳ روستای زربنه، سرقول و فرنه می باشد.

وی افزود: هم اکنون ۱۵۶ روستای شهرستان بانه از نعمت گاز طبیعی برخوردارست که با اتمام گازرسانی به روستاهای در دست اقدام تعداد روستاهای گازدار این شهرستان به عدد ۱۷۷ مورد خواهد رسید و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی از ۹۶ درصد فعلی به ۹۹ درصد ارتقاء می یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد آخرین وضعیت گازرسانی در بخش کوخ نشینان این شهرستان مرزی گفت: اولویت برنامه ریزی گازرسانی در سال جاری اتمام گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید ولی نکته حائز اهمیت گازرسانی به کوخ های شهرستان بانه است که شامل تجمع چند خانواده در یک مکان مشخص است که کمتر از ۲۰ خانوار بوده و در تقسیمات کشوری جزء روستا محسوب نمی شوند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان کردستان برای بهره مندی و رفاه بیشتر مرزنشینان دلیر و شریف شهرستان بانه و در راستای تامین انرژی مستمر و مداوم و حفظ محیط زیست در طراحی مسیرهای گازرسانی روستایی طوری عمل می نماید که تعداد زیادی از کوخ ها نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردند.

فعله گری یادآور شد: تاکنون حدود ۱۴۰ مجتمع کوخ نشینی در این شهرستان شناسایی شده اند که تاکنون تعداد ۴۰ سکونت گاه از آن ها گازرسانی شده و ۵۸ مورد دیگر نیز در مرحله گازرسانی قرار دارد و برای مابقی کوخ ها نیز برنامه ریزی منظمی صورت گرفته که تا پایان سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود بیان داشت: ساکنان نوار مرزی شهرستان های بانه و مریوان در طول سال های دفاع مقدس دین خود را به انقلاب اسلامی ادا نموده و در سال های سخت جنگ با استقامت و پایداری صدها شهید و جانباز را به کشور تقدیم کردند و اکنون وظیفه اصلی مسئولان است که این قشر زحمت کش را در یابد و با گسترش خدمات رفاهی به ماندگاری آنان در محل زندگی خود کمک نمایند که شرکت گاز استان کردستان این هدف را سرلوحه برنامه های استراتژیک خود قرار داده است.

لازم به ذکر است در حین بازدید مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در کوخ های اطراف شهر آرمرده شهرستان بانه تعدادی از ساکنان این منطقه به طور خود جوش به استقبال مدیر عامل گاز استان کردستان رفته و با شربت و شرینی از نامبرده و هیئت همراه پذیرایی کردند.

مردم این کوخ ها اقدام شرکت گاز استان کردستان را فراتر از وظایف سازمانی ذکر کردند و آن را مایه مباهات و دلگرمی ساکنان دانسته و از توجه ویژه دولت محترم به مناطق محروم که در زمستان های سخت و سرد با مشکل تامین سوخت مواجه بوده تشکر و قدردانی نمودند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان