سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شد سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سال‌ها موضوع سهام عدالت بیش از ۳.۵ میلیون نفر متوفی بلاتکلیف مانده بود که در نهایت مقرر شد از روزهای آینده و با تمرکز بر روش های غیرحضوری، نماینده وراث به سامانه هایی که معرفی میشود مراجعه کنند تا سهام عدالت متوفی را تعیین تکلیف […]

سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شد

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سال‌ها موضوع سهام عدالت بیش از ۳.۵ میلیون نفر متوفی بلاتکلیف مانده بود که در نهایت مقرر شد از روزهای آینده و با تمرکز بر روش های غیرحضوری، نماینده وراث به سامانه هایی که معرفی میشود مراجعه کنند تا سهام عدالت متوفی را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید احسان خاندوزی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های رشد اقتصادی طی ۲ سال اخیر این است که رشد اقتصادی با افزایش اشتغال توأم بوده است.

وی ادامه داد: برخی از مقاطع در اقتصاد ایران، رشد اقتصادی مثبت بود اما بیکاری هم افزایش پیدا می‌کرد اما بر اساس تازه‌ترین اطلاعات مرکز آمار طی یکسال منتهی به تابستان امسال ۹۰۷ هزار نفر به جمعیت شاغل کشور افزوده شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ بیکاری با یک درصد کاهش به ۷.۹ درصد رسیده است و این کاهش نرخ بیکاری همزمان با افزایش ۰.۶ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی رقم خورده است.

خاندوزی با اشاره به اینکه در بخش صنعت جمعیت شاغل با افزایش ۳۷۰ هزار نفری به ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است، اضافه کرد: این میزان اشتغال در بخش صنعت، بالاترین رقم در تمام ادوار اقتصاد ایران است.

وی ادامه داد: تعداد شاغلین در بخش خدمات نیز به ۱۲ میلیون و ۴۵۹ هزار نفر رسیده است و در این بخش نیز با افزایش ۴۸۳ هزار نفری شاهد بالاترین میزان اشتغال هستیم.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در بخش کشاورزی البته با وجود افزایش ۵۹ هزار نفری جمعیت شاغلان، به دلیل خشکسالی‌های اخیر همچنان در سطوحی پایین‌تر از سال ۱۴۰۰ هستیم.

خاندوزی گفت: سال‌ها موضوع سهام عدالت بیش از ۳.۵ میلیون نفر متوفی بلاتکلیف مانده بود که در نهایت مقرر شد از روزهای آینده و با تمرکز بر روش‌های غیرحضوری، نماینده وراث به سامانه‌هایی که معرفی می‌شود مراجعه کنند تا سهام عدالت متوفی را تعیین تکلیف کنند.