جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن امروز تلاش دارد با جنگ ترکیبی بر ما پیروز شود ولی در این رابطه نیز اشتباه محاسباتی دارد و موقعی می‌فهمند که شکست خورده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ سردار «علی فدوی» در مراسم اختتامیه بخش تئاتر خیابانی و میدانی این دوره از جشنواره […]

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن امروز تلاش دارد با جنگ ترکیبی بر ما پیروز شود ولی در این رابطه نیز اشتباه محاسباتی دارد و موقعی می‌فهمند که شکست خورده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ سردار «علی فدوی» در مراسم اختتامیه بخش تئاتر خیابانی و میدانی این دوره از جشنواره که به میزبانی یزد و در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جزای خداوند در مقابل صبر امام حسین(ع) ظهور آخرین فرزندش قرار داده شد تا همه شرینی‌های خداوند را برای همه مردمانش محقق کند.

وی یکی از طلیعه‌های این ظهور را اربعین خواند و گفت: برای اماده شدن جهت ظهور باید ابتدا امام حسین(ع) را بشناسیم تا پس از آن فرزندش را بشناسیم.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به زیبایی‌های هنر، زبان هنر را نافض خواند و عنوان کرد: انسانها آفریده خاص خداوند هستند به نحوی که زمان خلق انسان به خود تبارک الله گفت چرا که انسان را کامل، زیبا و عالی خلق کرد لذا اختیار کامل به وی داد ولی چون نگران بنده‌اش بود، ۱۲۴ هزار پیامبر را برای هدایت او فرستاد که حضرت محمد(ص) این هدایت را تکمیل کرد.

وی با بیان این که تمام نیازهای بندگان خدا تا آخر الزمان در دین، پیامبر و کتاب آخر وجود دارد، ائمه معصومین(ع) را ضمانت اجرایی خدواند در این باره دانست و امام آخر را برای تحقق وعده الهی نگه داشت.

فدوی با اشاره به مخیر بودن انسانها برای انتخاب راهشان، هنر را یکی از ابزارهای کمک به انسان در انتخاب راه درست ذکر کرد و گفت: انسان به عنوان خلقت بی نظیری که دائمی و ابدی است باید ادامه زندگی خود را در بهشت داشته باشد.

وی اظهار کرد: هنر می تواند حرف خدا را به صورتی که برای بندگان خدا مقبول باشد، ارائه دهد و حرف ائمه اطهار (ع) را برای بندگان خدا به صورت مطلوب و پذیرا ارائه دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر حرکت کردن و ترویج کردن این که بندگان خدا ملاکشان حرف خدا و پیامبر خدا و امام بعد از پیامبر باشد تا آخر و عاقبتشان را بهشت قرار دهند، افزود: آمریکایی‌ها در درون خود اقرار به شیطان بودن دارند به نحوی که در کنگره آمریکا نیز برخی از نمایندگان در خصوص خباثت‌های آمریکا بحث می‌کنند.

فدوی آمریکا را شیطان بزرگ و دعوای حق و باطل را جاری و ساری خواند و خاطرنشان کرد: این خباثت امریکایی‌ها بیش از ۴۳ سال ادامه داشته و در حین این که از آن کاسته نشده ولی شکل آن را عوض کرده‌اند که نشان از باطل بودن آنهاست.

وی به ناکامی دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی از طریق جنگ سخت اشاره و بیان کرد: دشمن امروز تلاش دارد با جنگ ترکیبی بر ما پیروز شود ولی در این رابطه نیز اشتباه محاسباتی دارد و موقعی می‌فهمند که شکست خورده‌اند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر امریکایی‌ها در این ۴۳ سال حتی یک پیروزی علیه کشورمان کسب کرده بودند با ابزارهایشان گوش دنیا را کر می‌کردند لذا در تمام این جنگ‌ها جبهه حق پیروز بوده و مهم این است که به تکالیفی که خدا برای بندگانش تعیین کرده، عمل کنیم و این که امروز در مقابل شیاطین مقتدر هستیم بدین معنی است که به نسبه به این تکالیف الهی عمل کرده‌ایم .

فدوی در پایان نیز هنر را از موثرترین روش‌ها برای کمک به بندگان خدا در جهت دستیابی به وضع مطلوب خواند و افزود: مقاومت اصطلاحی است که خدا اثری در آن گذاشته تا وقتی اراده‌ای در داخل کسی یا ملتی شکل می‌گیرد، در مقابل باطل بیایستد و برنامه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

«سید وحید فخر موسوی» دبیر هیجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت نیز با اشاره به سبقه فرهنگی استان یزد، گفت: یزد اولین استانی بود که برای میزبانی این جشنواره ابراز تمایل و استقبال کرد که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این دوره از جشنواره، اظهار کرد: برای اولین بار شاهد بین‌المللی شدن این جشنواره هستیم به طوری که گام اول جشنواره را در عراق با حضور ۱۲۰ گروه نمایشهای آیینی به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در قالب پیاده روی اربعین حسینی اجرا کردیم و در گام دوم پنج کشور هدف شامل افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان و بوسنی و هرزگوین را در نظر گرفته ایم و تلاش داریم مفهوم مقاومت را با توجه به شرایط فرهنگی امنیتی‌شان به آنها صادرکنیم.

فخر موسوی از برگزاری این دوره از جشنواره در شش بخش خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر بخش بین الملل، بخش تئاتر خیابانی در هفته جاری به میزبانی یزد برگزار شد و تا یکی دو هفته دیگر برگزاری جشنواره در بخش رادیو تئاتر در استان فارس را خواهیم داشت و متعاقب این بخش نیز رقابت‌های نمایشنامه نویسی برگزار خواهد شد.

وی از انجام مراحل ضبط بخش تله تئاتر مقاومت خبر دارد و گفت: این بخش جشنواره از طریق شبکه چهار سیما و یکی دیگر از شبکه‌های سیمای صدا و سیما پخش خواهد شد.

در بخشی از این مراسم از هنرمندان پیشکسوت، استاد «هوشنگ هیهاوند» و همچنین «مرتضی کروغلی» با حضور سردار فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران، نادری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، مسافر آستانه مشاور عالی جشنواره و حجت الاسلام صداقت رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تجلیل شد.