سازمان هواپیمایی کشور در حالی از بخشنامه ممنوع بودن ورود حیوانات زنده خصوصاً سگ به محوطه ترمینال‌های مسافری فرودگاهی خبر داد که امروز سگ‌های ولگرد در باند فرودگاه تبریز جولان دادند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امروز فیلمی در فضای مجازی با عنوان جولان سگ‌های ولگرد در داخل باند پرواز فرودگاه تبریز از […]

سازمان هواپیمایی کشور در حالی از بخشنامه ممنوع بودن ورود حیوانات زنده خصوصاً سگ به محوطه ترمینال‌های مسافری فرودگاهی خبر داد که امروز سگ‌های ولگرد در باند فرودگاه تبریز جولان دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امروز فیلمی در فضای مجازی با عنوان جولان سگ‌های ولگرد در داخل باند پرواز فرودگاه تبریز از داخل هواپیما توسط یکی از مسافران منتشر شد بدنبال آن تلاش چند ساعته خبرنگار فارس در تبریز برای تماس با مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در قبال این فیلم( صحت و سقم) نتیجه‌ای نداد.

جالب است بدانید حتی حضور پرندگانی مانند کبوتر و گنجشک در اطراف باند فرودگاه، می‌تواند ایجاد مشکل برای هواپیما کند چه برسد به خطری که سگ‌های ولگرد می‌توانند برای هواپیماها ایجاد کنند.

در دستورالعمل‌های بین‌المللی پرواز، قسمتی وجود دارد به نام «بندکنترل پرندگان و حیوانات». کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما راستش را بخواهید مطابق این دستورالعمل در محیط فرودگاه‌ها و باند پرواز و فضای بالای آن نباید هیچ پرنده و یا حیوانی هنگام پرواز یک هواپیما وجود داشته باشد چون این پرندگان و حیوانات می‌توانند باعث ایجاد سوانح و حوادثی برای هواپیما شوند چه برسد به قدم زدن سگ‌های در باند فرودگاه.

ورود سگ و سایر حیوانات زنده به ترمینال‌های مسافری فرودگاه‌ها ممنوع شد

این فیلم امروز در حالی منتشر که سازمان هواپیمایی کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد که ورود حیوانات زنده خصوصاً سگ به محوطه ترمینال‌های مسافری فرودگاهی ممنوع است.

سازمان هواپیمایی کشوری در این اعلام کرد: مطابق بخشنامه این سازمان در صورت همراه داشتن حیوانات زنده خصوصاً سگ باید به قسمت بار (cargo) شرکت‌های هواپیمایی تحویل داده شوند.

این بخشنامه از تاریخ ۱۸ مهر ماه اجرایی می‌شود در همین زمینه تمام شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت مالی یا ضرر یا زیان ناشی از این مهم به مسافرین خود اطلاع‌رسانی کنند.