برخی منابع آزادی خدمه نفتکش‌های یونانی توقیف شده در ایران را پس از سفر یک هیئت یونانی به تهران تائید کرده اند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،برخی منابع از آزادی خدمه نفتکش‌های یونانی توقیف شده در ایران خبر دادند. خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر گفته است که ۴۹ […]

برخی منابع آزادی خدمه نفتکش‌های یونانی توقیف شده در ایران را پس از سفر یک هیئت یونانی به تهران تائید کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،برخی منابع از آزادی خدمه نفتکش‌های یونانی توقیف شده در ایران خبر دادند. خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر گفته است که ۴۹ خدمه نفتکش توقیف شده در ایران به مدت ۱۰۰ روز در دریای خلیج فارس در بازداشت قرار داشتند و اکنون تهران برای آزادی خدمه‌های دو نفتکش یونانی در روز دوشنبه، چراغ سبز نشان داده است.

همچنین بلومبرگ به نقل از یک گروه دریایی تجاری یونان روز یکشنبه اعلام کرد که ایران خدمه دو نفتکش یونانی را که در ماه مه توقیف شده بود، آزاد می‌کند. در این ارتباط گفته شده که اتحادیه ملوانان بازرگانی یونان در وب سایت خود اعلام کرد که ایران پس از سفر اخیر یک هیئت یونانی با آزادسازی خدمه نفتکش‌ها موافقت کرده است. به گفته این گروه، اعضای خدمه سرگردان فوراً از روز دوشنبه به کشورهای مبدا خود باز خواهند گشت.

توقیف دو نفتکش یونانی در ایران در پاسخ به اقدام مشابه از سوی یونانی‌ها صورت گرفت. مقامات یونان با هماهنگی همتایان آمریکایی خود یک نفتکش ایرانی به نام لانا را خردادماه امسال متوقف و محموله آن را نیز مصادره کردند. سپس ایران با توقیف نفتکش یونانی در آب‌های خلیج فارس به این اقدام یونان پاسخ داد.