برپایی نمایشگاه نقاشی آثار سیروان کنعانی در نگارخانه هنر سنندج آفریدگانی خلاق که گاه می نویسند، گاه شعر می سرایند و گاه بر دریاچه زندگی قلم مویی به آب می زنند و با لوندی در هوای  عشق حوا می چرخانند و نقشی بر بوم زندگی به یادگار می کشند، یکی از همین معلمهای خلاق زمان […]

برپایی نمایشگاه نقاشی آثار سیروان کنعانی در نگارخانه هنر سنندج

آفریدگانی خلاق که گاه می نویسند، گاه شعر می سرایند و گاه بر دریاچه زندگی قلم مویی به آب می زنند و با لوندی در هوای  عشق حوا می چرخانند و نقشی بر بوم زندگی به یادگار می کشند، یکی از همین معلمهای خلاق زمان خویش سیروان کنعانی فرزند آبیدر استوار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ نمایشگاهی از آثار نقاشی هنرمند کردستانی سیروان کنعانی، مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سنندج از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۶ مرداد در محل نگارخانه هنر سنندج عصر روز جمعه ۲۰ مرداد با حضور اساتید و هنرمندان ۱۴۰۲ برپا شد.

 این نمایشگاه حاصل بخشی از آثار نقاشی سیروان کنعانی در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ وهجدهمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند خوش ذوق است.

در این نمایشگاه۲۴ اثر با تکنیک رنگ روغن روی بوم درابعاد ۸۰ در ۸۰ تا ۲۵۰ در ۱۲۰ سانتی متر برای بازدید عموم ارائه می شود.

آثار این‌ نمایشگاه در گرایش های اکسپرسیونیسم و انتزاعی و با موضوع و بیان انسان معاصر،‌ طبیعت و …‌می‌باشد.

هنر نقاشی سیروان کنعانی تاکنون در  پنجاه نمایشگاه گروهی نیز  مورد توجه علاقه مندان به هنر نقاشی در داخل و خارج از کشور  قرار گرفته است.

استاد سیروان کنعانی

بیوگرافی هنرمند:
سیروان کنعانی متولد ۱۳۶۱ سنندج، دیپلم و کاردانی نقاشی، کارشناسی گرافیک و عضو انجمن نقاشان ایران با بیش از ۲۰ سال فعالیت مستمر در حوزه هنرهای تجسمی به ویژه طراحی و نقاشی می باشد.

آقای کنعانی می گوید همیشه از بچگی مارا با طبیعت آشنا کرده اند وخداوند بزرگ گوشه ایی از عشق به طبیعت را در نهاد ما نهاده است.

او می گوید بسیاری از ما از طبیعت لذت می بریم و لحظه های سخت یا شاد خود را در دامن طبیعت می گذرانیم گاهی متوجه می شویم که این عشق به طبیعت در وجود بسیاری از ما قدمی فراتر رفته است و تا مقام آفرینش پیش می رود.

هنرمند کردستانی در دامنه ی کوه با صلابت و استوار بر لوح زندگی خویش افتخارات بسیاری نصب کرده است او فرزند زمان خویش است و همراه مردم سرزمینش .. اینجا در دیار مهربانی نامش وامدار حرکت های سیال ذهن سیروان است و در این کهن بوم و بر ماندگاری در دلهاست نه بر زبانها. هنر نقاشی از آن دسته هنر هایی است که سهل و ممتنع است.

استاد کنعانی گفت: همه نقاشی را دوست دارند و نقاشی را اولین هنری می دانند که می خواهند به فرزندان خود بیاموزند اما کسی در این وادی ماندگار است که علاوه بر ظاهر امر تکنیکها و پیچ وتاب های آنها را بداند و فرم و محتوا را با هم هماهنگ کند و بتواند به شاعرانه ترین صورت به جای واژه ها با رنگها شعر درون و راز زمان بسراید.

سیروان کنعانی همواره در تلاش و تکاپو بوده و هست، دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی است و پله های ترقی را یکی یکی با پشت کار فراوان پشت سر گذاشته است و همواره  تلاش کرده است تا بینش هنری خود را با مطالعه و تدریس در کارگاه‌های آموزشی بالا ببرد.

این نمایشگاه واقع در پیاده راه فردوسی، کوچه رزان نگارخانه هنر(ارشاد سابق) برپا شده و تا ۲۶ مرداد عصرها ساعت ۱۷ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان