اخذ موافقت نهایی برای مجوز ایجاد شهرک یا پارک تخصصی پوشاک و کیف و کفش در استان اصفهان در حاشیه برگزاری میز ملی توسعه صادرات نساجی، معاون اقتصادی استاندار اصفهان از موافقت نهایی برای اخذ مجوز ایجاد شهرک یا پارک تخصصی پوشاک و کیف و کفش در استان اصفهان خبر داد. در حاشیه برگزاری میز […]

اخذ موافقت نهایی برای مجوز ایجاد شهرک یا پارک تخصصی پوشاک و کیف و کفش در استان اصفهان

در حاشیه برگزاری میز ملی توسعه صادرات نساجی، معاون اقتصادی استاندار اصفهان از موافقت نهایی برای اخذ مجوز ایجاد شهرک یا پارک تخصصی پوشاک و کیف و کفش در استان اصفهان خبر داد.

در حاشیه برگزاری میز ملی توسعه صادرات صنعت نساجی امیر رضا نقش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با بیان اینکه صنعت نساجی صنعتی استراتژیک و راهبردی در کشور می باشد اظهار داشت: این صنعت هم از نظر اشتغالی که در کشور ایجاد کرده و هم نسبت ارزش افزوده و تولید ناخالص داخلی« GDP» بالایی که نسبت به دیگر صنایع در کشور دارد و حدود ۱۸درصد «GDP» بخش صنعت مربوط به نساجی می باشد بسیار حائز اهمیت است.
وی اصفهان را قطب صنعت نساجی کشور بیان کرد و افزود: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد صنایع نساجی کشور در اصفهان می باشد
و به همین جهت میزملی توسعه صادرات نساجی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی پوشاک و ماشین آلات وابسته امروز تشکیل شد و مباحث بسیار خوب و کاربردی مطرح شد و مصوبات خوبی داشتیم.

نقش ادامه داد: مهمانانی از تشکل ها‌و انجمن های نساجی در کشور و مسئولین مربوطه از وزارت صمت و همه ی عزیزان از دستگاه های دولتی و اجرایی که به نحوی با نساجی مرتبط هستند در این برنامه حضور داشتند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان افزود: موانع و مشکلاتی از جانب بخش خصوصی و تشکل ها در بحث صادرات محصولات نساجی و تکمیل زنجیره ارزش در نساجی مطرح شد.
وی ادامه داد: ما نیاز داریم به جای توسعه ی افقی صنعت نساجی در کشور به سمت توسعه ی خطی و عمودی برویم و زنجیره نساجی در بالا دست و پایین دست داشته باشیم که بتوانیم توازنی را در زنجیره ارزشی نساجی در کشور ایجاد کنیم به ویژه اینکه بتوانیم تولید صنعتی و برند سازی در پوشاک را تحولی ویژه ایجاد کنیم.
نقش در ادامه ازموافقت نهایی برای اخذ مجوز ایجاد شهرک یا پارک تخصصی پوشاک و کیف و کفش در استان اصفهان خبر داد و اذعان داشت: این حرکتی در جهت تکمیل زنجیره نساجی و سرمایه گذاری ویژه ی فعالین اقتصادی در این حوزه دربخش پایین دست و بخش پوشاک است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: ان شاءالله هر چه سریعتر بتوانیم شاهد اجرایی شدن آن و ایجاد شهرک صنعتی تخصصی باشیم و بتوانیم جذب سرمایه خوبی در این زمینه داشته باشیم.
همچنین مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت نیز به خبرنگار ما گفت: اصفهان یکی از مهمترین و بزرگترین مراکزصنایع نساجی،پوشاک و فرش ماشینی است و امروز در غالب میز صادرات نساجی در خدمت رئسای انجمن ها و صنعتگران کشور بودیم و موارد مختلفی مطرح شد از بحث نوسازی ماشین آلات و مشکلات مواد اولیه و نیز مباحثی که عمدتا به بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت مرتبط بود و بحث ارزش افزوده و معافیت ماشین آلات و استقرار واحدهایی که آلایندگی محیطی ندارند واین که مشاغل سبز مثل پوشاک و ریسندگی باید در محدوده شهری قرار بگیرند.
گرجی اذعان کرد: مواردی طرح مسئله شد و با بازه های مختلف و اولویت هایی با مصوباتی که امروز داشتیم در دستور کار قرار می دهیم و آن ها را پیگیری می‌کنیم.
وی تاکید کرد: نیاز هست که توان خویش را در کنار هم قرار دهیم و با برگزاری چنین جلساتی با همتی دسته جمعی مشکلات پیش روی تولید را حل کنیم و امیدواریم به شعار سال که افزایش تولید وکاهش تورم است منجر شود.

خبرنگار: الهام خانی