جزئیات پیش ثبت نام متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان، جزئیات پیش ثبت نام متقاضیان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تشریح و بر تمدید نشدن این مهلت قانونی تأکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، مهدی […]

جزئیات پیش ثبت نام متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان، جزئیات پیش ثبت نام متقاضیان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تشریح و بر تمدید نشدن این مهلت قانونی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی امروز (پنجشنبه-دوازدهم مردادماه) اظهار کرد: متقاضیانی که داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی هستند بایستی پیش ثبت‌نام انجام دهند، این پیش ثبت‌نام از ۱۶ مردادماه آغاز و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

وی پیش ثبت نام را فرصتی برای راستی آزمایی مدارک ارائه شده متقاضیان دانست و ادامه داد: در این مرحله هویت افراد از لحاظ اصالت ایرانی، مدرک تحصیلی (فوق لیسانس یا معادل آن)، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، بررسی پذیرش استعفا برای مقامات مشمول ماده ۲۹ انتخابات و نداشتن اقامت دائم یا تابعیت مضاعف متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: اینگونه در مرحله ثبت نام نهایی فرصت بیشتری برای بررسی صلاحیت‌ها توسط نهادهای مجری و ناظر فراهم می‌شود.

وی در خصوص مدارک لازم جهت پیش ثبت نام شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در پنجره واحد متقاضیان از ساعت ۸ صبح ۱۶ مردادماه می‌توانند به صورت الکترونیکی پیش ثبت نام را انجام دهند، این مهلت به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

سلیمانی تشریح کرد: متقاضی پس از ورود به سامانه keshvar.moi.ir، کدملی و شماره تماس تلفن همراه خود را درج می‌کند، سپس کد احراز هویت ورود به کاربرگ ثبت نام برای وی ارسال می‌شود تا با ثبت در سامانه به کاربرگ مربوطه وارد شود.

وی افزود: در این کاربرگ متقاضی به ۱۸ سوال از مشخصات هویتی پاسخ می‌دهد و مدارک مورد نیاز را بارگذاری می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: هنگام پیش ثبت نام بایستی کارت ملی و شناسنامه همراه متقاضیان باشد زیرا شماره پشت کارت ملی هوشمند یکی از موارد مورد نیاز جهت ثبت در سامانه است.

وی خاطرنشان کرد: احراز هویت به صورت برخط صورت می‌گیرد و نیاز به عکس و مدارک دیگری نیست.

سلیمانی تصریح کرد: به استناد صراحت قانون، مدت پیش ثبت نام ۷ روز است و این مدت تمدید نخواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود متقاضیان پیش ثبت نام را به روزهای پایانی واگذار نکنند و در نظر داشته باشند در صورتی که پیش ثبت نام را انجام ندهند به دلیل نداشتن کد رهگیری و گواهی‌های لازم نمی‌توانند به صورت نهایی ثبت نام کنند.