نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز باید از دوره ابتدایی آغاز شود مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد، نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز است، اظهار داشت: بهترین زمان برای این موضوع، دوره ابتدایی است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز باید از دوره ابتدایی آغاز شود

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد، نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز است، اظهار داشت: بهترین زمان برای این موضوع، دوره ابتدایی است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ هاشم ناظمی جلال صبح امروز در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز استان با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم، گفت: مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس فراهم و بعد از دو سال شیوع کرونا، امسال آموزش با حضور پر رنگ و بانشاط دانش آموزان در مدارس آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی جدید با اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر تقارن دارد، اظهار داشت: با تعیین مرز باشماق مریوان برای اعزام و ورود و خروج زائران حسینی ، شور و شوق و جنب و جوشی در سطح استان ایجاد شده و خدمات رسانی لازم به زائران اربعین حسینی انجام می شود.

هاشم ناظمی جلال در ادامه سخنان خود از نماز به عنوان ستون دین نام برد و با اشاره به اهمیت فریضه نماز و ضرورت انس با قرآن، اظهار داشت: آنچه در آموزش و پرورش اهمیت دارد نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز است که بهترین زمان برای این موضوع، دوره ابتدایی است و انرژی و وقت مجموعه آموزش و پرورش باید به این دوره معطوف شود.

وی در اولویت بودن دوره ابتدایی با موضوع نماز و قرآن را باعث نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز و قرآن از دوران طفولیت دانست و با اشاره به شکل گیری سازمان تعلیم و تربیت کودک در آموزش و پرورش، اظهار داشت: این اقدام زمینه را برای اجرای برنامه های قرآنی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی فراهم می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین بر همراهی انجمن اولیاء و مربیان در اجرای برنامه های اقامه نماز و قرآن از طریق برگزاری جلسات آموزشی تاکید کرد و گفت: مدارس خاص و مدارس غیر دولتی هم باید توجه ویژه ای به برنامه های نماز و قرآن داشته باشند.

وی هم چنین از مسئولین ستاد اقامه نماز استان نیز درخواست کرد با توجه به گستردگی مخاطبان آموزش و پرورش در بخش دانش آموزی، همکاران و اولیاء در صورت تخصیص، اعتبار ویژه ای برای اجرای برنامه ها از جمله برگزاری دوره های آموزشی اختصاص یابد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان