همایش بزرگ وحدت و مقاومت با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی جمعه شب نهم اردیبهشت ماه در مراسم افطاری تحت عنوان وحدت و مقاومت که با حضور بانوان […]

همایش بزرگ وحدت و مقاومت با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی جمعه شب نهم اردیبهشت ماه در مراسم افطاری تحت عنوان وحدت و مقاومت که با حضور بانوان مبلغ در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، با اشاره اینکه در بحث وحدت متاسفانه ذهن‌ها در چند وقت اخیر مشغول مسائل کوچک است، اظهار کرد: مسئله امروز مسئله بزرگی است و زن مسلمان امروز مدعی پیش‌روترین مدل تاثیرگذاری زن است، آن‌هم در جامعه‌ای که زن در آن جامعه زنده به گور می‌شد، اکنون این زن مدعی، فعال و اثر‌گذار است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این نکته که گاهی نیاز است باهم مرور کنیم زن چیست؟ و آیا زن یک کالا است، افزود: زن هیچ فرقی از نظر ارزش و اعتبار با مرد ندارد بلکه زنان امروز (شیعه و سنی) اگر ماموریت خود را آنچه که هست بدانند شب و روز خود را در راه نهادینه کردن این موضوع می‌گذارند.

حجت‌الاسلام سیفایی اعلام کرد: الگوهای قرآنی که برای زنان مطرح شده از جمله «آسیه، مریم و هاجر» را باید بشناسم، تاثیرگذاری اجتماعی و حفظ هویت مومنانه را درک کنیم، تا به لطف خدا به غایت اصلی برسیم.

وی با بیان اینکه خواهرانی در جبهه مسجدالاقصی هستند که رژیم اشغالگر ورودشان را مسجدالاقصی ممنوع کرده است، تصریح کرد: این بانوان از جبهه خود، نه با کارهای مردانه بلکه با کارهای زنان کوتاه نیامدند و با آشپزی، برگزاری کلاس قرآن به تلاش پرداختند و اینان به نوعی باعث بیداری غفلت زدگان جوامع اسلامی هستند و با حفظ هویت زنانه خود را وسط معرکه می‌اندازند آنهم در شرایط فعلی که در برخی جوامع یا زن نقش اجتماعی ندارد یا اگر نقشی در اجتماع دارند، هویت دینی خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئله فلسطین تبدیل به کلیشه شده بگونه‌ای که انگار قتل عام مومنان فلسطین مهم نیست! آیا این مکتب قرآنی است؟ چه چیزی اینقدر خیال ما را در مورد فلسطین مظلوم راحت کرده است؟ اگر خود را وسط معرکه نبینیم مثل کسانی هستیم که ایمان آوردند اما هجرت نکردند اینک در فلسطین با مردم مظلوم اما مقتدر مواجه هستیم باید به وعده خدا معتقد باشیم و بدانیم طبق وعده خدا فلسطین پیروز است.

حجت‌الاسلام سیفایی با بیان اینکه وحدت مسلمانان شیعه و سنی نباید بخاطر هیچ مسئله‌ای متوقف و از هم بپاشد، بیان کرد: امروز زنان جهان اسلام باید از آبروی رسول اکرم(ص) و جایگاه زنان، حجاب و عفاف دفاع کنند اما متاسفانه در فرهنگ غربی‌ها از زنان به‌عنوان یک کالا و ابزار استفاده کرده در حالی‌که در ایران اسلامی هیچ تفاوتی در ساحت ایمانی بین زن و مرد نیست. 

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم افطاری که تحت عنوان «وحدت و مقاومت» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استان و بانوان مبلغ در مجتمع فرهنگی هنری نور سنندج برگزار شد، خطاب به بانوان مبلغ اظهار کرد: سعی کنید حتی اگر مخاطبی ندارید خودتان مطالعه کنید چرا که رسالت خطیر شما به عنوان مبلغه دین بسیار مهم است و نباید از درس و بحث غافل شوید تا بتوانید ارائه دهنده خوبی باشید.

وی بیان کرد: تهذیب، تدریس و تدریب (ممارست و تمرین) سه توصیه‌ای است که انتظار می‌رود بانوان مبلغ در عرصه تبلیغ آن را رعایت کنند.

وی افزود: «تهذیب و خودسازی» اصل و لازمه طلبگی است و کسی که طلبه باشد اما متخلق و اخلاق عملی نداشته باشد، باید تجدید نظر کرده و مطالب اخلاقی را یادآوری کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه زنان مبلغ در صورت تدریس، در حوزه کاری خود رشد خواهند کرد، بیان کرد: تدریس؛ مطالعه، پیش مطالعه و آمادگی ذهنی می‌خواهد که در صورت انجام آن مدرس ورزیده‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اذعان کرد: مبلغ باید به مسائل روز اشرافیت داشته باشید تا با آگاهی و تسلط بیشتر تبلیغ کنید، چرا که تبلیغ رسالت پیامبران و انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه زنان مبلغ باید داشته‌ها و مطالب درسی‌ را بازگو و تمرین کنند، یادآور شد: گاهی اوقات انسان مخاطبی برای تدریس نداشته اما می‌تواند برای خود مرور کند چراکه غفلت از این مهم، باعث فراموشی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: امیدواریم رژیم صهیونیستی هر چه زودتر نابود و فلسطینیان پیروز میدان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نقش تبلیغ در وحدت اسلامی و پیروزی حق بر باطل را بسیار مهم و اثرگذار خواند و گفت: امیدواریم که رژیم غاصب با لطف خداوند متعال منهدم شود.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در این همایش که با حضور ۱۲۰ نفر از بانوان مبلغه شیعه و اهل سنت در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، به اهمیت وحدت اسلامی با توجه به هجمه دشمنان اسلام و فتنه استکبار جهانی پرداخت و اظهار کرد: وحدت عامل شکست دشمنان و استکبار جهانی است.

وی ضمن اشاره به اینکه روز قدس یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) است، گفت: به تعبیر امام خمینی(ره) فلسطین پاره تن اسلام است، بنابراین بی‌اهمیت بودن نسبت به مسئله فلسطین به نوعی پشت پا زدن به دین اسلام و آرمان‌های امام و انقلاب است.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: اصل آزادگی و حریت که جزو مبانی اصلی اسلام است باید در حمایت از فلسطین مظلوم مورد توجه قرار بگیرد و بی‌شک لازمه نیل به این هدف افزایش وحدت اسلامی است که باید در راس هدف مسلمانان قرار بگیرد.

شمس قریشی استاد حوزه علمیه خواهران مدرسه خدیجه کبری در همایش بزرگ وحدت و مقاومت که جمعه شب نهم اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی هنری نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ اسم مردان و زنانی را که باعث تحول در دوران‌های مختلف شده‌اند را ثبت و ضبط کرده است و امروز در روز قدس مردم با حضور خود حماسه‌ساز شدند.

وی با تاکید بر اینکه با وحدت و اتحاد در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت و از حقوق مسلمان دفاع کردیم، بیان کرد: شیعه و سنی کردستان متحدانه فریاد انزجار خود را از آمریکا و اسرائیل غاصب به دنیا اعلام کردند.

اساتید حوزه علمیه خواهران مدرسه خدیجه کبری(س) سنندج یادآور شد: گاهی ممکن است باطل در یک مکتب یا یک قوم سیطره پیدا کند به‌گونه‌ای که حق را گم کنند پس بر ما واجب است که حق را احیا کنیم.

قریشی اعلام کرد: معیار کار ما فقط باید قرآن مجید باشد و با تدبر در قرآن فقط می‌توان حق را از باطل تمییز داد.

وی با اعلام اینکه دفاع از مظلوم در آموزه‌های دینی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، خوی تجاوزگرانه اشغالگران به گونه‌ای است که ددمنشانه حمله می‌کنند.

اساتید حوزه علمیه خواهران مدرسه خدیجه کبری(س) سنندج تصریح کرد: از منظر دینی و برپایه اساس دین، جامعه اسلامی پیکره واحدی است و نباید در قبال یکدیگر بی‌تفاوت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه واژه استکبار ۴۸ بار درقرآن کریم تکرار شده است، اعلام کرد: کسی که برتری طلب است، خودخواه و خودبین است و از زمانی که شیطان از فرمان خداسرپیچی کرد استکبار نمود داشت و اکنون که غاصبین اسرائیل سردمدار، استکبار محسوب می‌شوند رسالت ما ایستادگی در برابر این استکبار است.

قریشی با بیان اینکه سکوت در برابر جنایت تجاوزگران جایز نیست، اضافه کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی همانند یک حیوان وحشی به کودکان مظلوم فلسطینی حمله کرده و آنها را به شهادت می‌رسانند، بنابراین نباید مسلمانان در برابر این اقدامات سکوت کنند.

این بانوی مبلغ کردستانی هر گونه ظلم و کشت و کشتار را اقدامی ناپسند و حمایت از مظلومان فلسطین را واجب دانست و بیان کرد: حفظ و تقویت وحدت بهترین روش مبارزه با استکبار جهانی است و باید همه با هم در این راستا گام برداریم.

حلوائیان یکی دیگر از بانوان مبلغ کردستانی در این مراسم ضمن قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: تنها راه مقابله با هجمه‌های دشمنان استقامت و حفظ حجاب و هویت است. 

استاد حوزه علمیه خواهران ریحانه‌النبی سنندج نیز در آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند به موسی(ع) می‌فرماید «ایام‌الله را به یاد بندگان خداوند بیاور» بنابراین دو استنباط در این مورد وجود دارد اول اینکه منظور از روزهای خاص ایام خاص وروزهای خاصی هستند و استباط دوم منظور از ایام‌الله روز قیامت تفسیر می‌شود.

وی عنوان کرد: این آیات در اوج مبارزه در مقابل جریان کفر نازل می‌شود بنابراین خداوند متعال بنده را رها نکرده و هدایت الهی شامل حال بندگان می‌شود.

حلواییان توسل و تمسک به صبر را عاملی در مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: باید با صبر سختی‌ها را پشت سر گذاشت.

در حاشیه برگزاری همایش بزرگ «وحدت و مقاومت» مدعوین همایش ضمن ابراز انزجار از رژیم غاصب اسرائیل با امضای طومار ضد استکبار حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان