با برگزاری نشست طراحی پایلوت کشوری ساماندهی مراقبت رسمی از سالمندان، در دانشگاه کرمان، پایلوت کشوری مراقبت رسمی از سالمندان می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست گفت: این پروژه با همکاری اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار و […]

با برگزاری نشست طراحی پایلوت کشوری ساماندهی مراقبت رسمی از سالمندان، در دانشگاه کرمان، پایلوت کشوری مراقبت رسمی از سالمندان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست گفت: این پروژه با همکاری اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های مرتبط با امور سالمندان به منظور تربیت ساختارمند مراقبت رسمی برای سالمندان انجام خواهد شد.

محسن بارونی گفت: در این پروژه تمامی فرآیند‌های مرتبط در زمینه خدمت به سالمندان با مشارکت همه سازمان‌ها در قالب کارگروه‌های تخصصی احصا و آزمون می‌شود و در نهایت مدل مناسب در این زمینه در اختیار کل کشور قرار می‌گیرد.

همچنین محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت به بیان اهداف برگزاری این نشست پرداخت و مسائل فنی سالمندان و بسته آموزشی مراقبان سالمند را برای حاضران تشریح کرد.

در ادامه چالش‌های مراقبت از سالمندان در حوزه مسائل امنیتی و قضایی، توسط حسام الدین علامه دبیر شورای ملی سالمندان کشور بیان و بررسی شد.

اهم مسائل امنیتی مراقبت از سالمندان توسط نماینده اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی و اهم مسائل حقوقی مراقبت از سالمندان توسط کوروش احمد یوسفی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در این نشست بیان شد.

از طرفی در حوزه مسائل اجرایی سالمندان، توانمند سازی مراقبان و سالمندان توسط باغعلی شاهی و نوروزی از سازمان بهزیستی و فروغی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور مطالبی بیان شد.

در ادامه نشست توسعه فن آوری‌های مرتبط با مراقبت از سالمندان توسط رئیسی و خانم موسوی از حوزه کارگروه تخصصی نوآوری‌های اجتماعی صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد.