معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به کشورمان در روزهای آینده، وضعیت هوای استان تا پایان هفته غبارآلود است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی پناهی روز شنبه اظهار داشت: در حال […]

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به شکل گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به کشورمان در روزهای آینده، وضعیت هوای استان تا پایان هفته غبارآلود است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی پناهی روز شنبه اظهار داشت: در حال حاضر هوای استان غبارآلود است اما طی دو سه ساعت آینده انتظار داریم که از غلظت آلودگی هوا کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه میزان دید افقی شهر مریوان در شبانه روز گذشته به ۸۰۰ متر کاهش یافت، افزود: هم اکنون میزان دید افقی در شهرهای مریوان به ۲ هزار متر، قروه و کامیاران به چهار هزار، سنندج به پنج هزار و بانه به ۹ هزار متر رسیده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از بعد از ظهر روز یکشنبه دوباره به دلیل شکل گیری گرد و غبار در کشورهای همسایه و انتقال آن به استان، هوای کردستان غبارآلود می شود که شدت غلظت آلودگی آن در روزهای دوشنبه و سه شنبه زیاد برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای روز دوشنبه هفته جاری نیز سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: احتمال بارش‌های رگباری خفیف نیز در روزهای یکشنبه تا سه شنبه وجود دارد که از نظر مقدار قابل توجه نیست.

پناهی در مورد وضعیت دمای هوای استان در روزهای آینده گفت: در روز یکشنبه سه تا چهار درجه دمای هوا افزایش می‌یابد اما از روز دوشنبه تا چهارشنبه به همین میزان کاهش خواهد یافت.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی بیجار با دمای چهار درجه خُنک‌ترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۳۴ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین ۱۲ و ۳۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

هوای امروز بیشتر شهرهای کردستان از جمله سنندج و سقز در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان