انجام توزیع عادلانه کار بین شرکت‌ها استاندار کردستان: اجرای پروژه های مسکن ملی به شرکت، پیمانکار، مشاور و مجریان خاصی منحصر نشود و توزیع عادلانه کار بین شرکت‌ها انجام شود تا همه متنفع شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت:دستگاه‌های […]

انجام توزیع عادلانه کار بین شرکت‌ها

استاندار کردستان: اجرای پروژه های مسکن ملی به شرکت، پیمانکار، مشاور و مجریان خاصی منحصر نشود و توزیع عادلانه کار بین شرکت‌ها انجام شود تا همه متنفع شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت:دستگاه‌های اجرایی و ادارات در زمینه اختصاص زمین برای ساخت مسکن محرومان خساست به خرج ندهند و اگر زمین مرغوبی وجود دارد که نیازی به آن نیست در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند.

وی افزود:مساله در اختیار قرار دادن زمین های مرغوب نباید آسیبی به کاربری های عمومی وارد کند و باید تصمیمات مدیریتی در مورد جابجایی و تغییر کاربری ها بدرستی انجام شود و کاربری های عمومی مازاد برنیاز به کمک مسکن بیایند.

استاندار کردستان یادآور شد: اصل و اساس شکل گیری انقلاب اسلامی نیز بر همین مبنای توجه به محرومان و رفع نیازهای این قشر است لذا باید تلاش کنیم اگر زمینه ای برای بهره‌مندی محرومان از موضوعی فراهم می شود مانع تراشی نکنیم.

وی اظهار داشت: پرسنل دستگاه های اجرایی که واجد شرایط هستند در ثبت نام برای مکسن در اولویت هستند اما این مساله به این معنی نیست که اگر زمینی اجازه مولدسازی ندارد در اختیار قشر خاصی قرار گیرد این موضوع باعث تبعیض خواهد شد و در این زمینه اولویت ما کاربری عمومی است.

زارعی کوشا تاکید کرد: اجرای پروژه های مسکن ملی به شرکت، پیمانکار، مشاور و مجریان خاصی منحصر نشود و توزیع عادلانه کار بین شرکت‌ها انجام شود تا همه متنفع شوند.

وی افزود: در این زمینه می توان با رعایت الزامات قانونی شرکت هایی که مدت هاست پروژه ای در اختیار نداشته و با مشکلات اقتصادی روبرو شده اند را نیز در این کار سهیم کرد چرا که این پروژه مسکن علاوه بر اینکه تعداد زیادی را صاحبخانه می کند می تواند اقتصاد را نیز حرکت دهد.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه جایگاه شورای مسکن یک جایگاه واقعی بوده و مسوول اصلی مسکن فرمانداران هستند، گفت: هیچ اقدامی در زمینه اجرای طرح مسکن در شهرستان هاو تصمیم گیری ها در این حوزه بدون هماهنگی و اطلاع فرمانداران انجام نشود.

وی افزود: همه اقدامات باید با مجوز و اطلاع فرمانداری انجام شود و مجموعه اقدامات همه شهرستان ها به معاونت امور عمرانی استانداری ختم خواهد شد که باید نظارت جامع و کاملی در این زمینه صورت گیرد.

زارعی کوشا تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح نباید تمرکز بر مراکز شهرستان ها باشد بلکه لازم است شهرهای اقماری نیز دیده شده و مشکلاتشان احصا و در شورای مسکن شهرستان ها و استان مطرح شود.

 وی همچنیبن به سامانه ثبت نام مسکن ملی اشاره کرده و گفت: ارزیابی و شناسایی ثبت نام کنندگانی که فاقد شرایط هستند بسیار موضوع مهمی است و نباید بخاطر این طرح روستاها خالی از سکنه شوند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان