میزبانی آموزش و پرورش از نیم‌میلیون مسافر نوروزی در استان اصفهان/ کلاس‌های درس آزادگی در مراسم تشییع شهید زاهدی برگزار شد مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به لطف خدا اسکان نوروزی خوبی داشته‌ایم و حدود نیم‌میلیون نفر میهمان را در فضاهای آموزش و پرورش اسکان دادیم که خود موفقیت بزرگی است. به گزارش […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به لطف خدا اسکان نوروزی خوبی داشته‌ایم و حدود نیم‌میلیون نفر میهمان را در فضاهای آموزش و پرورش اسکان دادیم که خود موفقیت بزرگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، صبح امروز در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: ملت بزرگ ایران به‌ویژه اصفهان، دو حماسه بزرگ را رقم زدند که از حضور مردم شریف اصفهان به‌خصوص فرهنگیان و دانش‌آموزان و خانواده‌های محترمشان در راهپیمایی روز جهانی قدس و تشییع به‌یادماندنی سردار شهید زاهدی قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: حضور حماسی معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در دو رویداد مهم روزهای گذشته مشهود بود که درس ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و عزت و شرافت را یاد گرفتند. کلاس درس ما در تشییع شهید گران‌قدر تشکیل شد و دانش‌آموزان عملاً درس گرفتند و در ذهن آنها خواهد ماند که ایران اسلامی مردان شریف و بزرگواری دارد که به آنها افتخار می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به درنظرگرفتن ۷ هزار کلاس درس و ۶۰۰ مدرسه برای اسکان نوروزی، اذعان داشت: به لطف خدا اسکان نوروزی خوبی داشته‌ایم و حدود نیم‌میلیون نفر میهمان را در فضاهای آموزش و پرورش اسکان دادیم که خود موفقیت بزرگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: پایگاه‌های مطالعاتی را هم در ایام نوروز برای دانش‌آموزان استان داشته‌ایم که در سال گذشته ۵۵ پایگاه با ۱۴۴۵ نفر و امسال به ۱۰۳ پایگاه و بیش از ۳۴۰۰ دانش‌آموزی رسید.

وی عنوان کرد: در همه مناطق و نواحی ۴۱ گانه برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزانی که به‌تازگی به سن تکلیف رسیده‌اند و روزه اولی هستند، داشته‌ایم و در روز گذشته برنامه افطاری و انس با قرآن را به‌صورت سراسری برای مدارس غیردولتی را هم برگزار کرده‌ایم.

ابراهیمی گفت: شهید زاهدی و هم‌زمان ایشان بر گردن همه آزادی‌خواهان، هم‌وطنان و به‌ویژه اصفهانی‌ها حق دارند و لذا به‌منظور قدرشناسی از این شهید عزیز آموزش و پرورش دو اقدام خاص را انجام داد که یکی از آنها به‌واسطه خیرین نیک‌اندیش و متعهدشدن آنها به ساخت کلنگ‌زنی مدرسه‌ای در محله زینبیه اصفهان بوده است و دیگری هم‌نام گذاری مدرسه‌ای در رهنان به نام ایشان که با اعتبارات دولتی ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دشمن بداند که شهدا برای ما ارزشمند هستند و آوازه و اثر آنها پس از شهادتشان بیشتر خواهد بود.